ΦΥΛΛΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ-ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΔΟΜΗΜΕΝΗΣ ΜΟΡΦΗΣ ΣΤΗΝ ΕΞΟΔΟ ΤΗΣ «ΕΛΕΝΗΣ» ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ 1η ΣΚΗΝΗ , ΣΤΙΧΟΙ : 1653-1778
Α.ΥΠΟΜΝΗΣΕΙΣ
1)Σε ποιο από τα μέρη της τραγωδίας ανήκει η ΄Εξοδος;
2)Θυμηθείτε τον ορισμό της τραγωδίας από τον Αριστοτέλη(..μίμησις πράξεως σπουδαίας και τελείας).Ολοκληρώθηκε ο μύθος,η ιστορία μας μέχρι τώρα;Τι περιμένει ο θεατής να διευθετηθεί  στην  ΄Εξοδο;
3)Να θυμηθείτε τον  ρόλο του Αγγελιαφόρου στην αρχαία τραγωδία ΕΔΩ και στη σελίδα 142 του σχολικού βιβλίου.
Β.ΔΡΑΣΕΙΣ
1)Διαβάστε στην τάξη από την ΄Εξοδο της «Ελένης» του Ευριπίδη την 1η σκηνή.
Να αναλάβουν μαθητές να υποδυθούν τους διαφορετικούς ρόλους(Θεοκλύμενος-Αγγελιαφόρος).   Παρακολουθήστε το βίντεο στο youtube με τη συγκεκριμένη σκηνή.
2)Πώς νιώσατε παρακολουθώντας το απόσπασμα ή διαβάζοντάς το;(ποιες οι πρώτες εντυπώσεις σας;)
3)Ποια θα ήταν ,κατά τη γνώμη σας, τα συναισθήματα των  θεατών στην Αθήνα του 412π.Χ. λίγο  πριν το τέλος της παράστασης;
4)Πώς παρουσιάζεται σ’ αυτήν τη σκηνή ο Αγγελιαφόρος;(συναισθήματα,σκέψεις,στάση απέναντι στον Θεοκλύμενο).
5)Ποιες οι πρώτες αντιδράσεις του Θεοκλύμενου;Είναι δικαιολογημένες;
6)Η περιγραφή των γεγονότων από τον Αγγελιαφόρο ,ποιες σκέψεις και συναισθήματα γεννά στους θεατές για την Ελένη,τον Μενέλαο,τον Θεοκλύμενο,τους ναύτες του Θεοκλύμενου;
7)Ποια εκφραστικά μέσα δημιουργούν την παραστατικότητα στην αγγελική ρήση;
Γ.ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
1)Να αφηγηθείτε σ’ έναν συμμαθητή σας, που έλειπε από το μάθημα,το περιεχόμενο της 1ης σκηνής της Εξόδου (σε 10-15 σειρές).
2)Να αναζητήσετε στοιχεία Διάνοιας  σε αυτούς τους στίχους.
3)Βρείτε ένα κείμενο ή τραγούδι ή ζωγραφικό πίνακα που να θυμίζει σκηνές από την αγγελική ρήση.
4) Έλληνες- Βάρβαροι : πώς παρουσιάζονται σ’ αυτήν τη σκηνή;
5)Με μια φράση ή ζωγραφιά  σας να εκφράσετε τα συναισθήματα του Αγγελιαφόρου.
6)Να αναζητήσετε στοιχεία όψης στη σκηνή αυτή.
7)Ήθη και  έθιμα  που  αναφέρονται στους στίχους αυτούς: να ξεχωρίσετε δύο και να τα              
   σχολιάσετε.
8)Στίχοι 1775-1776: ποιο είναι το μήνυμα των στίχων; Να αναφέρετε παραδείγματα εφαρμογής του στη σύγχρονη εποχή.


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου