Κυριακή 27 Μαρτίου 2016

ΕΛΕΝΗ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ,Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ,ΕΞΟΔΟΣ,1η ΣΚΗΝΗ(ΣΤΙΧΟΙ 1653-1778)

ΦΥΛΛΟ  ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ-ΕΡΓΑΣΙΑΣ  ΔΟΜΗΜΕΝΗΣ ΜΟΡΦΗΣ  ΣΤΗΝ ΕΞΟΔΟ  ΤΗΣ «ΕΛΕΝΗΣ»          ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ       1η ΣΚΗΝΗ   , ΣΤΙΧΟΙ     :  1653-1778 

         

Α.ΥΠΟΜΝΗΣΕΙΣ

1)Σε ποιο από τα μέρη της τραγωδίας ανήκει η ΄Εξοδος;

2)Θυμηθείτε τον ορισμό της τραγωδίας από τον Αριστοτέλη(..μίμησις πράξεως σπουδαίας και τελείας).Ολοκληρώθηκε ο μύθος,η ιστορία μας μέχρι τώρα;Τι περιμένει ο θεατής να διευθετηθεί  στην  ΄Εξοδο;

3)Να θυμηθείτε τον  ρόλο του Αγγελιαφόρου στην αρχαία τραγωδία ΕΔΩ και στη σελίδα 142 του σχολικού βιβλίου.








Β.ΔΡΑΣΕΙΣ

1)Διαβάστε στην τάξη από την ΄Εξοδο της «Ελένης» του Ευριπίδη την 1η σκηνή.
Να αναλάβουν μαθητές να υποδυθούν τους διαφορετικούς ρόλους(Θεοκλύμενος-Αγγελιαφόρος).   Παρακολουθήστε το βίντεο στο youtube με τη συγκεκριμένη σκηνή.

2)Πώς νιώσατε παρακολουθώντας το απόσπασμα ή διαβάζοντάς το;(ποιες οι πρώτες εντυπώσεις σας;)


3)Ποια θα ήταν ,κατά τη γνώμη σας, τα συναισθήματα των  θεατών στην Αθήνα του 412π.Χ. λίγο  πριν το τέλος της παράστασης;

4)Πώς παρουσιάζεται σ’ αυτήν τη σκηνή ο Αγγελιαφόρος;(συναισθήματα,σκέψεις,στάση απέναντι στον Θεοκλύμενο).

5)Ποιες οι πρώτες αντιδράσεις του Θεοκλύμενου;Είναι δικαιολογημένες;

6)Η περιγραφή των γεγονότων από τον Αγγελιαφόρο ,ποιες σκέψεις και συναισθήματα γεννά στους θεατές για την Ελένη,τον Μενέλαο,τον Θεοκλύμενο,τους ναύτες του Θεοκλύμενου;

7)Ποια εκφραστικά μέσα δημιουργούν την παραστατικότητα στην αγγελική ρήση;

Γ.ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

1)Να αφηγηθείτε σ’ έναν συμμαθητή σας, που έλειπε από το μάθημα,το περιεχόμενο της 1ης σκηνής της Εξόδου (σε 10-15 σειρές).

2)Να αναζητήσετε στοιχεία Διάνοιας  σε αυτούς τους στίχους.

3)Βρείτε ένα κείμενο ή τραγούδι ή ζωγραφικό πίνακα που να θυμίζει σκηνές από την αγγελική ρήση.

4) Έλληνες- Βάρβαροι : πώς παρουσιάζονται σ’ αυτήν τη σκηνή;

5)Με μια φράση ή ζωγραφιά  σας να εκφράσετε τα συναισθήματα του Αγγελιαφόρου.

6)Να αναζητήσετε στοιχεία όψης στη σκηνή αυτή.

7)Ήθη και  έθιμα  που  αναφέρονται στους στίχους αυτούς: να ξεχωρίσετε δύο και να τα              
   σχολιάσετε.

8)Στίχοι 1775-1776: ποιο είναι το μήνυμα των στίχων; Να αναφέρετε παραδείγματα εφαρμογής του στη σύγχρονη εποχή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου