Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2020

Ζούμε με την οικογένεια.Η ΄Εκθεση στο Γυμνάσιο,Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου,ενότητα 2η

Ζούμε με την οικογένεια.Σημειώσεις για την έκθεση στο Γυμνάσιο,Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου


Ζούμε με την οικογένεια, Γλώσσα  Β΄ Γυμνασίου

  (σημειώσεις  για την ΄Εκθεση)

  Η οικογένεια είναι ένας θεσμός αναντικατάστατος για τη διαμόρφωση του χαρακτήρα και για την κοινωνικοποίηση* των νέων ανθρώπων.

[*ένταξη στην κοινωνία και προσαρμογή στις κοινωνικές ομάδες(σχολείο..).Μαθαίνουν να προσαρμόζονται στους κανόνες. ]

Σε αυτήν οι νέοι βρίσκουν: α)Το αίσθημα της ασφάλειας με την συναισθηματική και οικονομική στήριξη που τους παρέχει , β)Ανάπτυξη πνευματική : μέσα στην οικογένεια μαθαίνουν να μιλούν και να σκέφτονται  και  γ)Διαμορφώνουν την προσωπικότητά τους.

Στην οικογένεια ο νέος μαθαίνει τι σημαίνουν οι αξίες ,όπως η αγάπη, η ειλικρίνεια, η αξιοπρέπεια ,η ισότητα. Γι’ αυτό και είναι σημαντικός ο ρόλος της ,γιατί οφείλει να φροντίζει , ώστε τα παιδιά, οι νέοι να τα γνωρίζουν όλα αυτά.

Επίσης, η ήρεμη ατμόσφαιρα μέσα στην οικογένεια οδηγεί στην υγιή ανάπτυξη του ατόμου και το στηρίζει σε όλες τις σημαντικές στιγμές της ζωής του.

Οι γονείς σε μια οικογένεια φροντίζουν για την κάλυψη των αναγκών των μελών της και για την ανατροφή των παιδιών. Ενθαρρύνουν τις «θετικές» δραστηριότητες των παιδιών ,όπως ο αθλητισμός, η μουσική, το διάβασμα, οι θεατρικές και άλλες καλλιτεχνικές παραστάσεις.

Παλιότερα ,θεωρούσαν αυτονόητο ότι αρχηγός της οικογένειας ήταν ο άντρας που εργαζόταν, ενώ η γυναίκα έμενε σπίτι και φρόντιζε το νοικοκυριό και την ανατροφή των παιδιών.

Η οικογένεια σήμερα έχει αλλάξει μορφή , παραμένει ,όμως ,το στήριγμα που παρέχει ασφάλεια στα μέλη του, τα οποία συνδέονται με συναισθηματικούς δεσμούς. Η γυναίκα, που άλλοτε ήταν πλήρως οικονομικά εξαρτώμενη από τον άνδρα, σήμερα εργάζεται και προσφέρει και οικονομικά στην οικογένεια.  

Κρίση του θεσμού της οικογένειας: Συχνά η οικογένεια δεν μπορεί να ανταποκριθεί σ’ αυτά που αναφέραμε παραπάνω και να προσφέρει στα μέλη της ασφάλεια, αγάπη, φροντίδα.


Οι λόγοι είναι πολλοί:

α)Η εργασία και των δύο γονέων προκειμένου να εξασφαλίσουν οικονομικά την οικογένεια και μάλιστα η πολύωρη απουσία τους από το σπίτι δημιουργεί εντάσεις  και συγκρούσεις .Τα παιδιά δεν έχουν τη φροντίδα και τον έλεγχο που χρειάζεται από τους γονείς και πολλές φορές δεν ακολουθούν τους κανόνες στο σχολείο και ,γενικά, στην καθημερινή τους ζωή.

β)Από την άλλη πλευρά, οι οικονομικές δυσκολίες, η οικονομική κρίση οδηγούν συχνά στην ανεργία με συνέπεια, επίσης, συγκρούσεις  μέσα στην οικογένεια.

γ)Οι  σπουδές ,που διαρκούν αρκετά χρόνια λόγω των σύγχρονων αναγκών στη εργασία, καθυστερούν την απόφαση των νέων για δημιουργία οικογένειας. Και ,όταν τη δημιουργήσουν ,δυσκολεύονται να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις της οικογένειας ,στη φροντίδα των παιδιών. ΄Ετσι, συχνά διαλύονται οι οικογένειες με άσχημες επιπτώσεις στα παιδιά. Δεν αναπτύσσεται εύκολα η εμπιστοσύνη μεταξύ των μελών της οικογένειας.

δ)Οι άνθρωποι επιδιώκουν την απόκτηση υλικών αγαθών και ,όταν αυτό γίνεται κυρίαρχος στόχος τους, παραμελούν την οικογένεια, τα παιδιά.

ε)Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και επικοινωνίας προβάλλουν διαφορετικά πρότυπα και όχι αυτά που θα ενισχύσουν τους δεσμούς των μελών της οικογένειας.

Προτάσεις για την ενίσχυση του θεσμού της οικογένειας

α)Παροχή παιδείας που θα βοηθήσει τα παιδιά να καταλάβουν πόσο σημαντική είναι η παρουσία της οικογένειας σε κάθε στιγμή της ανθρώπινης ζωής και πώς η οικογένεια ενισχύει ψυχολογικά τον νέο ,όταν βρίσκεται κοντά του χωρίς πίεση αλλά με διάλογο, αγάπη, κατανόηση.

β)Επίσης, η παιδεία οφείλει να καλλιεργεί το αίσθημα του σεβασμού μεταξύ ανδρών και γυναικών, ώστε να συμβιώνουν με ισότητα και χωρίς συγκρούσεις.

γ)Το κράτος πρέπει να φροντίζει τη μητέρα και τον πατέρα και να τους ενισχύει στο μεγάλωμα των παιδιών τους.

Συμπέρασμα:Η οικογένεια μάς προσφέρει ,παρά τις δυσκολίες , ασφάλεια που δύσκολα μπορούμε να αντικαταστήσουμε στον ταραγμένο σημερινό κόσμο μας. Η οικογένεια, επίσης, μας γλιτώνει από πολλά δεινά της εποχής, όπως μοναξιά και κοινωνική απομόνωση, προσφέροντας πολλά ψυχοκοινωνικά στηρίγματα, ακόμη και καλή υγεία.


Εργασίες για εξάσκηση:1)Διαβάστε το κείμενο 2 (Ο γάμος στην Αθήνα και τη Σπάρτη στην αρχαιότητα) από την Ενότητα 2 στοΤετράδιο Εργασιών του μαθητή και συγκρίνετε την αντίληψη για τον γάμο που εκφράζεται σε αυτό με τις σημερινές αντιλήψεις των νέων για τον γάμο.

2)Μελετήστε και το κείμενο 3. Εντοπίσετε το θεματικό-νοηματικό κέντρο του, δώστε έναν πλαγιότιτλο σε καθεμία παράγραφό του και να αποδώσετε σε 10-12 σειρές την περίληψή του.




Δείτε και το Φύλλο εργασίας της Ενότητας 2 ΕΔΩ




8 σχόλια:

  1. Με βοήθησε πολύ στην έκθεση μου στην γλώσσα και έτσι πήρα 17 στο τετράμηνο!
    Ευχαριστώ πολύ❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είστε υπέροχη καρδούλες

    ΑπάντησηΔιαγραφή