Τρίτη 14 Νοεμβρίου 2023

Ζούμε με την οικογένεια, Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου, ενότητα 2η

Ζούμε με την οικογένεια, Γλώσσα  Β ΄Γυμνασίου, Ενότητα 2η ,Φύλλο εργασίας


Κωνσταντίνος Δ.   ,Β1, 2023-24
ΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ,ΓΛΩΣΣΑ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
                    

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΔΟΜΗΜΕΝΗΣ ΜΟΡΦΗΣ ΣΤΗ  ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

                                 ΕΝΟΤΗΤΑ 2η :ΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

Α.ΥΠΟΜΝΗΣΕΙΣ:

1)Ο ρόλος της οικογένειας :

  Οι άνθρωποι ζούμε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μας ή και ολόκληρη τη ζωή μας μέσα σε μια οικογένεια. Η οικογένεια φροντίζει για την ανατροφή των παιδιών, ικανοποιώντας τις φυσιολογικές τους ανάγκες. Ταυτόχρονα, μέσα στο οικογενειακό περιβάλλον, όταν κυριαρχούν η αγάπη, ο σεβασμός και η κατανόηση, τα άτομα ωριμάζουν πνευματικά και ψυχικά και αναπτύσσουν την προσωπικότητά τους. Οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται τον κόσμο πρώτα μέσα από την οικογένεια. Η οικογένεια μας διαπαιδαγωγεί και μας βοηθά να αποκτήσουμε αξίες και αρχές, μας διδάσκει να αναλαμβάνουμε ευθύνες, πρωτοβουλίες .

   Η οικογένεια είναι μια οικονομική μονάδα Η οικογένεια καταναλώνει αγαθά και υπηρεσίες. Για να μπορέσει να τα αποκτήσει και να ικανοποιήσει τις ανάγκες της, τα μέλη της εργάζονται, συμβάλλοντας έτσι στην παραγωγή των αγαθών. Η οικονομική συμπεριφορά της οικογένειας – του νοικοκυριού επηρεάζει την οικονομική ανάπτυξη μιας χώρας

  Ανεξάρτητα από τη μορφή της (πυρηνική, μονογονεϊκή, θετή, πολύτεκνη κ.ά.), κύρια φροντίδα της οικογένειας είναι τα παιδιά. Η κοινωνία μοιράζεται με την οικογένεια την ευθύνη της  ανατρoφής  και διαπαιδαγώγησης των παιδιών και στα ίδια τα παιδιά εμπιστεύεται το μέλλον της!  (κείμενο-απόσπασμα από το βιβλίο :Οικιακή οικονομία β΄ γυμνασίου,Ο ρόλος της οικογένειας).

2)Διαβάστε  από το σχολικό βιβλίο της Ν. Γλώσσας  τα εισαγωγικά κείμενα στην ενότητα: 1, 2 ,3 και 4  στις σελίδες 28-31 (http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-B110/244/1805,5788/  ).

3)Διαβάστε : α)για τις εγκλίσεις του ρήματος στις κύριες προτάσεις και τη σημασία τους  ΕΔΩ και στις σελίδες 32-33 του βιβλίου  Ν. γλώσσας  και στη σελίδα 127 της Γραμματικής της Ν. Ελληνικής Γλώσσας β) για τους χρόνους του ρήματος, χρονική βαθμίδα και ποιόν ενέργειας ΕΔΩ  και στις σελίδες 33-35 της Γλώσσας και 123-130 της Γραμματικής  γ) για το θέμα του ρήματος και την αύξηση  ΕΔΩ και στη σελίδα 36 της Γλώσσας και 76-77 της Γραμματικής . δ)για τα είδη των συνθέτων και τη σημασία τους στις σελίδες 37-38 του σχολικού βιβλίου και στη Γραμματική της Νέας Ελληνικής Γλώσσας,σελ.161.

4)Για το πώς γράφουμε περίληψη κειμένου συμβουλευτείτε τις οδηγίες  στο τέλος του φύλλου εργασίας και ΕΔΩ  και το σχολικό βιβλίο στη σελίδα 39.

5)Συζητήστε στην τάξη: τι μας προσφέρει η οικογένειαΤι προσφέρουμε εμείς στην οικογένεια;

6)Δείτε το βίντεο για την οικογένεια:  https://youtu.be/zutd_GyurAM

Β.ΔΡΑΣΕΙΣ(χωριστείτε σε ομάδες):

1)Διαβάστε το κείμενο(άρθρο):

Αλλάζει μορφή η ελληνική οικογένεια

Ως λαός πάντοτε υπερηφανευόμασταν για τους ισχυρούς δεσμούς της ελληνικής οικογένειας, την περίφημη αλληλοϋποστήριξη ανάμεσα στα μέλη της. Στην Ελλάδα, τα παιδιά απολαμβάνουν της στήριξης των γονιών έως και σε προχωρημένη ηλικία και οι ηλικιωμένοι περιθάλπονται από τα παιδιά και τα εγγόνια τους σε μεγαλύτερο ποσοστό από κάθε άλλη χώρα της Ευρώπης. ΄Ομως, σιγά σιγά το πρότυπο αυτό ξεθωριάζει, για μια σειρά από κοινωνικο-οικονομικές αιτίες. Δηλαδή,τη συνεχή έλλειψη χρόνου, την οικονομική στενότητα, την εξασθένηση των δεσμών ανάμεσα στα μέλη της οικογένειας, που δεν μένουν πια κάτω από την ίδια στέγη. Οι επιστήμονες, βέβαια, αρχίζουν να μιλούν για απομυθοποίηση αυτού του προτύπου και για σταδιακή αντικατάστασή του από διαφορετικές μορφές οικογένειας.

  Είναι πλέον γεγονός, οι παραδοσιακές μορφές οικογένειας -γονείς με ένα ή δύο παιδιά, γονείς με παιδιά κι ένας ή δύο ηλικιωμένοι- «χάνουν έδαφος». Επίσης,οι πολύτεκνες οικογένειες μειώθηκαν κατά 20%-25% την τελευταία εικοσαετία, ενώ τα μονομελή νοικοκυριά -φοιτητές, μοναχικοί ηλικιωμένοι και εργένηδες- αυξήθηκαν σχεδόν κατά 70%. O μεγάλος αριθμός διαζυγίων και η δημιουργία νέων οικογενειών, μέσω ενός δεύτερου γάμου, καθώς και οι μικτοί γάμοι ανάμεσα σε ΄Ελληνες και αλλοδαπούς συνθέτουν ένα ολότελα νέο για τα ελληνικά δεδομένα τοπίο. Συνεπώς,οι δεσμοί των μελών της πυρηνικής οικογένειας θα επαναπροσδιοριστούν σε 30 ή 40 χρόνια, όταν μια ολόκληρη γενιά από μοναχοπαίδια θα κληθεί να αναλάβει μόνη της τη φροντίδα των ηλικιωμένων... Κι όταν κάποιες κατηγορίες συγγενών θα αρχίσουν να εκλείπουν, όπως συμβαίνει ήδη στην Κίνα (στη χώρα αυτή ο νόμος επιβάλλει τη γέννηση ενός μόνο παιδιού ανά οικογένεια), όπου οι λέξεις «αδελφός», «θείος» και «ξάδελφος» πέφτουν σταδιακά σε αχρηστία.(άρθρο του Γ.Λιάλιου ,από εφημερίδα,2004)

2)α)Δώστε έναν δικό σας τίτλο στο κείμενο. β)Να βρείτε τα δομικά μέρη των δύο παραγράφων του. γ)Με ποιους τρόπους αναπτύσσονται οι παράγραφοι αυτές; δ)Να βρείτε τις λέξεις-κλειδιά σε αυτές. ε)Να τους δώσετε πλαγιότιτλους στ)Να υπογραμμίσετε τα ρήματα που φανερώνουν τις ενέργειες των προσώπων ,να τα χωρίσετε σε τρεις κατηγορίες με βάση τη χρονική βαθμίδα τους και να βρείτε την έγκλισή τους, αφού διευκρινίσετε τι δηλώνουν ζ)Γράψτε την περίληψη του κειμένου σε 60 λέξεις περίπου(συμβουλευτείτε την τελευταία σελίδα του φύλλου εργασίας). η)Να υπογραμμίσετε τρεις σύνθετες λέξεις ,να τις αναλύσετε στα συνθετικά τους και να βρείτε το είδος των συνθέτων. θ)Να εντοπίσετε τα υποκείμενα των υπογραμμισμένων ρημάτων. Ποια μορφή έχουν; ι)Να βρείτε τις συνδετικές λέξεις των περιόδων της πρώτης παραγράφου και να πείτε τι είδους σχέσεις δηλώνουν.

3)Διατυπώστε τον σύντομο διάλογο μιας μητέρας με την κόρη της χρησιμοποιώντας τη φράση: Θέλω να πάω βόλτα ή Δεν σε αφήνω να πας βόλτα  (χρησιμοποιήστε διαφορετικές εγκλίσεις).

4)Στις παρακάτω περιόδους να υπογραμμίσετε τα ρήματα και να γράψετε τον χρόνο τους, τη χρονική βαθμίδα τους (παρελθόν,παρόν,μέλλον) και το ποιόν ενέργειας. Επίσης ,να υπογραμμίσετε το θέμα τους : α)Γυρίζω τη σκέψη μου πίσω.. β)Θα τα μάθεις όλα.γ)Εσύ πώς τα έμαθες; δ)΄Ηταν  κουρασμένη. ε)Στεκόμουν δίπλα στη γιαγιά. στ)Αρχίζω τις ερωτήσεις .ζ)Τα μαθήματα που έχω πάρει…..

5)Να μεταφέρετε τις παρακάτω προτάσεις σε παρελθοντικό χρόνο: α)Απολαμβάνω τις συζητήσεις(παρατατικός) β)Συνεχίζουν τα μαθήματα οδήγησης(αόριστος) γ)Μαθαίνω τα νέα του (υπερσυντέλικος) δ)Έχεις δίκιο(παρατατικός) ε)Πίνει πολύ νερό(αόριστος) στ) ΄Ερχεται .(αόριστος) ζ)Περιεργάζομαι το τηλέφωνό της(παρατατικός)  η)Δεν με βλέπεις;(αόριστος).

6)Να βρείτε παράγωγες και σύνθετες λέξεις από το θέμα των παρακάτω: οικογένεια -παιδί- μητέρα.

7)ΑΝΑΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΡΕΚΛΑ:( δραστηριότητα-παιχνίδι)

Διαλέγουμε δύο ομάδες των 4 μαθητών.Σε μια καρέκλα κάθεται ένας μαθητής  και 3 άλλοι του υποβάλλουν ερωτήσεις που απορρέουν από το κείμενο 2 του Τετραδίου εργασιών του μαθητή(αφού πρώτα διαβαστεί στην τάξη: http://www.pi-schools.gr/books/gymnasio/glossa_b/ERGASIWN/17-24.PDF ).Ο μαθητής απαντά  και δεύτερη ομάδα μαθητών πρέπει :α)να ελέγξει την ορθότητα των απαντήσεων β)να αναγνωρίσουν τον χρόνο και την έγκλιση του ρήματος ή των ρημάτων που χρησιμοποίησε «ο ανακρινόμενος» στις απαντήσεις του. Στη συνέχεια, αλλάζουν οι ρόλοι και κερδίζει η ομάδα με τις περισσότερες σωστές απαντήσεις.

Γ.ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:

1)Πείτε σ’ έναν συμμαθητή σας με συντομία τα θέματα με τα οποία ασχοληθήκαμε στην ενότητα αυτή χρησιμοποιώντας όσο περισσότερες σύνθετες λέξεις μπορείτε.

2)Θα τα μάθεις όλα: η οριστική στη πρόταση αυτή εκφράζει βεβαιότητα. Να αλλάξετε την έγκλιση του ρήματος, ώστε να εκφράζει: απορία, το πιθανό, το δυνατό ,ευχή, προτροπή, προσταγή, παράκληση.

3)Να συγκεντρώσετε από τα κείμενα της ενότητας 2 του σχολικού βιβλίου 10 σύνθετες λέξεις σχετικές με την οικογένεια και να τις γράψετε στο τετράδιό σας. Στη συνέχεια να τις αναλύσετε στα συνθετικά τους μέρη. Να προσδιορίσετε το είδος των συνθέτων.

4)Αναπτύσσω  μια παράγραφο με θεματική περίοδο: «Αγαπώ τα μέλη της οικογένειάς μου» με τη μέθοδο της αιτιολόγησης.

5)Να αναζητήσετε υλικό στο διαδίκτυο για τα προβλήματα της σύγχρονης οικογένειας (κείμενα, έρευνες..)και για τις  διαφορετικές μορφές οικογένειας (μονογονεϊκές, θετές….).Να τα παρουσιάσετε στην τάξη και να συζητήσετε γι΄ αυτά.

6)Αναλάβετε τους ρόλους των μελών μιας οικογένειας (πατέρας, μητέρα, παππούς, παιδί).Δραματοποιήστε στην τάξη μια συζήτηση για κάποιο σημαντικό θέμα που απασχολεί τη σύγχρονη οικογένεια. Πριν από  την παρουσίαση στην τάξη ο καθένας να σκεφτεί τις θέσεις-απόψεις του σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα(στηρίζω τις απόψεις μου με επιχειρήματα).

7)Σχολιάστε το περιεχόμενο του ζωγραφικού πίνακα που ακολουθεί και στη συνέχεια: α) Ζωγραφίστε με αφορμή τη ζωή της σύγχρονης οικογένειας ή β) Γράψτε ένα κείμενο 80-100 λέξεων με θέμα τη ζωή της οικογένειάς σας ή γ)Γράψτε ποια είναι ,κατά τη γνώμη σας, η ιδανική οικογένεια(σχέσεις των μελών της, τρόποι δράσης της….σε 80-100 λέξεις).

Γ.ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ: «ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΒΗΜΑΤΑ»
                                    Yannick Vicente

8)Διαβάστε το παρακάτω αφιέρωμα στον παππού και τη γιαγιά: http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/7815 .  Επιλέξτε το κομμάτι του αφιερώματος που σας αρέσει περισσότερο και δικαιολογήστε την επιλογή σας.

9)Να συντάξετε επιστολή προς έναν φίλο σας στο εξωτερικό και να του μιλήσετε για τον ρόλο της οικογένειάς σας στη ζωή σας(τι σας προσφέρει, τι σας « στερεί» και για ποιους λόγους, γιατί σας είναι απαραίτητη…).Σε 150-200 λέξεις.

ΠΩΣ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ:

1)Διαβάζω με προσοχή το κείμενο μία ή δύο φορές ,αν χρειαστεί.

2)Κατανοώ τον ρόλο του τίτλου του και βρίσκω το θέμα του(θεματικό κέντρο).

3)Σε καθεμία παράγραφο υπογραμμίζω τις λέξεις-κλειδιά που καθορίζουν το θέμα της και δίνουν τις βασικές πληροφορίες.

4)Δίνω πλαγιότιτλο σε κάθε παράγραφο.

5)Συνδέω τους πλαγιότιτλους των παραγράφων με συνδετικές –διαρθρωτικές λέξεις και γράφω την περίληψή του.

6)Δεν ξεχνώ τον αριθμό λέξεων(όριο λέξεων) που μου έχει ζητηθεί για την περίληψη.

7)Στο εισαγωγικό τμήμα της περίληψης παρουσιάζω όποιες πληροφορίες για τον συγγραφέα,το είδος του κειμένου,το θέμα του,τον σκοπό του κρίνω απαραίτητες.

8)Η περίληψη γράφεται σε πλάγιο λόγο,για να γίνει σαφές ότι παρουσιάζω σε αυτήν συνοπτικά το κείμενο ενός άλλου.

9)Χρησιμοποιώ σωστά τα σημεία στίξης, είμαι ακριβής και σαφής σε όσα γράφω και επιδιώκω την πρωτοτυπία.

10)Αποφεύγω προσωπικά σχόλια για το αρχικό κείμενο.

11)Αποφεύγω την αντιγραφή φράσεων του κειμένου. Χρησιμοποιώ συνώνυμες λέξεις ή φράσεις.

12)Ξεκινώ συνήθως με φράσεις όπως: Το κείμενο αναφέρεται, περιγράφει….


ΔΙΑΒΑΣΕ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ:

Βαν Γκογκ : Τα πρώτα βήματα

                              Διδώ Σωτηρίου, Ματωμένα χώματα - απόσπασμα

 Στο σπίτι δύο εξουσίες υπολογίζαμε όλοι: του Θεού και του πατέρα, γιατί μ' αυτές είχαμε δέσει την ύπαρξή μας. Τη μάνα μας τήνε βλέπαμε σαν το σκεπασμένο ήλιο, που τονέ μαντεύεις, μα οι αχτίδες του δε φτάνουνε ίσαμε σένα να σε ζεστάνουνε. Ποτέ της δεν έβρισκε καιρό να μας χαϊδέψει, να μας πάρει στα γόνατά της και να μας πει ένα παραμύθι. Ξύπναγε ολοχρονίς χαράματα, άναβε φωτιά, έστηνε τσουκάλι, να προκάνει τόσα στόματα. Ύστερα είχε πάντα στην κούνια κ' ένα μυξάρικο να τσιρίζει. Είχε να φροντίσει τα ζωντανά, να βάλει σκάφη, να ζυμώσει, να πλύνει, να γυροφέρει το νοικοκυριό, να πιάσει βελόνι· όλο το χωριό μιλούσε για την πάστρα και τη νοικοκυροσύνη της.

 Η αλήθεια είναι πως και το γέρο μου τον σέβονταν ο κόσμος, γιατί κρατούσε λόγο, ήταν τίμιος στο αλισβερίσι, φιλόξενος και προκομμένος. Τόνε σήκωνε πολύ κ' η αρχοντοκαμωσιά του, ψηλόλιγνος καθώς ήτανε και σγουρομάλλης, με βαθιά γαλάζια μάτια και στρωτά γερά δόντια, που τα πήρε ατόφια στον τάφο του. Για τούτο και καμάρωνα όταν οι γειτόνισσες λέγανε στη μάνα μου: «Ο γιος σου, ο Μανώλης, είναι φτυστός ο μπάρμπα Δημητρός».

 Νύχτα, με τ' άστρα σηκωνόταν ο πατέρας απ' το γιατάκι του. Πρωτόβαζε τη φέσα του κι απέ την τσόχινη βράκα του,τα ποδήματά του. (Κάλτσες δε φορούσε· έλεγε πως τον στενοχωρούσανε και τον βλάφτανε στην υγειά του). Νιβόταν με θόρυβο. Έκανε το σταυρό του μπρος στα κονίσματα. Καψάλιζε λίγο σταρένιο ψωμί στη θράκα, το βουτούσε στο μπρούσκο και το 'κανε κρασοψυχιά, έτρωγε και καμιάν ελιά, φτούσε το κουκούτσι και λίγες βρισιές μαζί για το γούρι και ξεκινούσε στητός κι ανάλαφρος για τα χτήματα.

Ποια τα συναισθήματα του αφηγητή για τη μάνα και τον πατέρα;

Η κουβέρτα του παππού…(απόσπασμα)

Γράφει: Ιωάννα Χαρμπέα(κοινωνιολόγος)

 Όταν τα γεράματα χτυπάνε την πόρτα… οι άνθρωποι γίνονται βάρος στους νεότερους, έτσι τουλάχιστον πιστεύουν… Και έτσι το βλέπουν κάποιοι. Ξεχνάνε, όμως, ότι τα γεράματα δεν είναι αρρώστια, κάποια στιγμή όλοι θα φτάσουν εκεί. Εκεί που είσαι ήμουνα και εδώ που είμαι θα `ρθεις! Σοφή αυτή η παροιμία.

 Κανένας δεν αναλογίζεται τα δύσκολα, αυτά που θα ‘ρθουν.

 Κανένας δεν καταλαβαίνει ότι ακόμα και τα πιο φυσιολογικά πράγματα για εμάς και οι φυσικές απλές δραστηριότητες, στα γεράματα γίνονται με δυσκολία. Οι άνθρωποι όταν γερνάνε γίνονται σοφοί από την εμπειρία της ζωής. Η ψυχή τους γεμάτη και η καρδιά τους χτυπά πλέον από ανησυχία να δουν και να καμαρώσουν καλά τα παιδιά και τα εγγόνια τους, τη συνέχειά τους…

 Και, όμως, αυτοί οι άνθρωποι που καρδιοχτυπούν για τις ζωές των παιδιών τους, κάποιες φορές τούς γίνονται ανεπιθύμητοι… Και αναρωτιέται κανείς, πόσοι αχάριστοι μπορεί να είναι οι άνθρωποι; Δεν τους έχει πει κάποιος ότι η ιστορία επαναλαμβάνεται; Ότι κάποτε και οι ίδιοι, αδύναμοι και γερασμένοι θα κρέμονται από τα δικά τους παιδιά;

 Ο παππούς της ιστορίας πάντρεψε τον μονάκριβο γιο του. Απ’ την αγάπη που του είχε, του έκανε δώρο όλη την περιουσία του και δεν κράτησε τίποτα για τον ίδιο. Ο γιος παντρεύτηκε και όλα κυλούσαν ήρεμα μέχρι τη στιγμή που ο παππούς, πολύ γέρος πια, είχε ανάγκη τη φροντίδα του γιου και της οικογένειάς του…

 Για αντάλλαγμα η νύφη του και ο γιος του τον έβαλαν να μένει σε ένα υπόγειο… Έστελναν δε το παιδί τους να του δίνει ένα πιάτο φαϊ. Όταν πια δεν άντεχαν να τον φροντίζουν άλλο και οι καυγάδες μεταξύ νύφης και γιου είχαν γίνει καθημερινότητα (η νύφη δεν ήθελε καθόλου τον παππού στο σπίτι), αποφάσισε ο γιος να πάρει τον παππού μέσα σε μία κουβέρτα, και με τη βοήθεια του μικρού εγγονού, να πετάξουν τον γέροντα σε ένα ποτάμι…

 Όταν έφτασαν στο ποτάμι και πέταξαν τον παππού μέσα , ο εγγονός πήρε πίσω μαζί του την κουβέρτα.

-»Γιατί παιδί μου το έκανες αυτό;» του είπε έντονα η μάνα του, όταν γύρισαν σπίτι.

Θα κρατήσω αυτή την κουβέρτα για σένα όταν γεράσεις να σε πετάξω με την ίδια στο ποτάμι όπως τον παππού…»

 Οι γονείς συγκλονίστηκαν… κατάλαβαν το λάθος τους και πήγαν με δάκρυα στα μάτια και έφεραν πάλι πίσω τον παππού από το ποτάμι, γονάτισαν μπροστά στον πικραμένο πατέρα και του ζήτησαν συγχώρεση.

1)Ποιο είναι το δίδαγμα από την παραπάνω ιστορία; 2) Ποια σχέση έχει το κείμενο αυτό με την ενότητα που εξετάζουμε;3)Εσείς, τι εμπειρίες έχετε από την επικοινωνία σας με τον παππού και τη γιαγιά; Πώς νιώθετε γι’ αυτούς; 4)Ποια είναι η θέση των παππούδων και γιαγιάδων στη σύγχρονη οικογένεια;


Το φύλλο εργασίας και ΕΔΩ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΡΩΤΑ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΓΚΛΙΣΕΙΣ,ΤΙΣ ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ,ΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΣΤΑ ΡΗΜΑΤΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΕΙΣ  ΕΔΩ  .

Μελετήστε τις σημειώσεις για την ΄Εκθεση(η οικογένεια ως θεσμός,κρίση του θεσμού, προτάσεις για λύση )  ΕΔΩ





ΝΑ ΜΕΛΕΤΗΣΕΤΕ  ΚΑΙ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΚΑΙ ΝΑ ΕΞΑΣΚΗΘΕΙΤΕ ΜΕ ΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΤΟΥ:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20Nea/egliseis-rim-NE.htm



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου