Τρίτη 8 Μαΐου 2018

Παρακολουθώ, ενημερώνομαι και ψυχαγωγούμαι από διάφορες πηγές(Μ.Μ.Ε,Διαδίκτυο.), Ενότητα 6η , Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου

Παρακολουθώ ,ενημερώνομαι και ψυχαγωγούμαι  από διάφορες πηγές ,ενότητα 6η, Γλώσσα  Β΄ Γυμνασίου, Φύλλο εργασίας     
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ,ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΜΑΙ,ΨΥΧΑΓΩΓΟΥΜΑΙ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΗΓΕΣ,ΓΛΩΣΣΑ  Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

                 ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΔΟΜΗΜΕΝΗΣ ΜΟΡΦΗΣ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

      "Παρακολουθώ,ενημερώνομαι,ψυχαγωγούμαι από διάφορες πηγές,ενότητα 6η


Α.ΥΠΟΜΝΗΣΕΙΣ:
1)Διαβάστε από το βιβλίο της Νεοελληνικής Γλώσσας τις σελίδες 87-98 ή στο http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-B110/244/1809,5815/.

2)Από το βιβλίο της Γραμματικής της Ν.Ελληνικής Γλώσσας σελ.66-73 διαβάστε για τις αντωνυμίες ή στο :http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-A112/621/4006,17974/

3)Μέσο=τρόπος που μεταφέρεται μια ιδέα, ένα γεγονός ή μια πληροφορία(τηλεόραση,εφημερίδα,περιοδικό,διαδίκτυο,ραδιόφωνο).
Μαζικός=αυτός που σχετίζεται με μεγάλο αριθμό ανθρώπων.
Ενημέρωση=εν+ημέρα=όσα γίνονται μέσα στη μέρα.
Επικοινωνία=η αποστολή μηνυμάτων/πληροφοριών από κάποιον που θεωρείται ο πομπός προς κάποιον που θεωρείται ο δέκτης και το αντίστροφο.
Πληροφόρηση=ενημέρωση  Σχόλιο=η άποψη για μια πληροφορία Παραπληροφόρηση=σκόπιμη διαστρέβλωση της πληροφορίας για να εξυπηρετηθούν κάποια συμφέροντα.


4)Δείτε το βίντεο για την ασφάλεια στο διαδίκτυο:https://youtu.be/y41bXahQVLk    και την ταινία: "Ο Ψύλλος ":  https://youtu.be/mw0TYUL28YI(Ψύλλος είναι ο τίτλος μια χειρόγραφης εφημεριδούλας, που εκδίδει και συντάσσει ένας δωδεκάχρονος μαθητής, σ' ένα απομονωμένο χωριό της ορεινής Ολυμπίας)

5)Είναι σημαντικό γεγονός η έκδοση μιας εφημερίδας; Γιατί;

Β.ΔΡΑΣΕΙΣ:
ΓΛΩΣΣΑ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ,ΕΝΟΤΗΤΑ 6

1)Διαβάστε το παρακάτω κείμενο και απαντήστε στις ερωτήσεις που το ακολουθούν:
Οι άνθρωποι που εξοικειώθηκαν σε προχωρημένη ηλικία με το Διαδίκτυο δηλώνουν τώρα ότι δεν μπορούν να το αποχωριστούν
    Χειρίζεται το Ίντερνετ σχεδόν με την ίδια άνεση που το χειρίζεται ένας σημερινός 18άρης. Κάθε πρωί μπαίνει και διαβάζει τις ελληνικές εφημερίδες αλλά και αρκετές ξένες, όπως τη γαλλική «Le Μonde» ή την ιταλική «Corriere della Sera». 
   Ψάχνει μετά μανίας στο Google θέματα που τον ενδιαφέρουν, σχετικά με την ιστορία, τη λαογραφία ή τη χημεία- ήταν χημικός πριν από χρόνια. Αναζητά τα αγαπημένα του μουσικά κομμάτια επίσης στο Διαδίκτυο και τα απολαμβάνει από τον υπολογιστή. Και βέβαια, επικοινωνεί μέσω mail με τους δύο γιους του που ζουν στο εξωτερικό. Ο κ. Πανταζής Σταύρου είναι 90 ετών. Και έχει καταφέρει να ανατρέψει τον μύθο ότι οι άνθρωποι της τρίτης ηλικίας δεν τα καταφέρνουν με τις νέες τεχνολογίες και ειδικά με το Ίντερνετ. «Πώς ασχολήθηκα; Με ενδιαφέρει καθετί καινούργιο», απαντά με χαρακτηριστική άνεση για την ενασχόλησή του με τον κόσμο του Διαδικτύου. Με την ίδια άνεση περιγράφει καθισμένος μπροστά από τον υπολογιστή του, την καθημερινότητά του στο Ίντερνετ. «Ψάχνοντας πληροφορίες για την Ιστορία ή τη λαογραφία ξεκινάω την αναζήτησή μου από το Google».
   Ο ενθουσιασμός του είναι μεγάλος, όταν ανακαλύπτει πόσο μεγάλη πηγή πληροφόρησης για το παρελθόν αποτελεί το Διαδίκτυο. Τις προάλλες, λέει, διάβασε κάπου ότι ένας Βρετανός αντισυνταγματάρχης και περιηγητής, ο Γουίλιαμ Μάρτιν Λικ, είχε περάσει από το χωριό του, το Βυζίκι Αρκαδίας, το 1805. «Είχε γράψει ένα βιβλίο για την επίσκεψή του. Το πληκτρολόγησα στο Ίντερνετ. Το βρήκα- ήταν τρεις τόμοι- και το μετέφρασα στα ελληνικά». Μάλιστα έγραψε ένα κείμενο σχετικά με αυτό και το έστειλε στο τριμηνιαίο περιοδικό του χωριού του. (ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Μάνος Χαραλαμπάκης,ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Δευτέρα 02 Νοεμβρίου 2009-ΠΗΓΗ:  http://www.tanea.gr/ellada/article/?aid=4543876   )                                                                                            
α)Ποιο είναι το μήνυμα(θέμα) του κειμένου,ποιος ο πομπός ,ποιος ο δέκτης του και ποιο το είδος του κειμένου;
β)Δώστε πλαγιότιτλο σε καθεμία παράγραφο και περίληψή του σε 50 λέξεις περίπου.γ)Δώστε έναν δικό σας τίτλο στο κείμενο. δ)Πώς ενημερώνεται και ψυχαγωγείται ο 90άχρονος κύριος του παραπάνω κειμένου;
ε)Να αναγνωρίσετε γραμματικά τις υπογραμμισμένες λέξεις του κειμένου.Αναγνωρίστε το είδος των αντωνυμιών.

2)Να βρείτε το είδος των αντωνυμιών και τον συντακτικό τους ρόλο στα παρακάτω παραδείγματα:α)Δεν τα βγάζω πέρα με τον μισθό μου.β)-Εμένα το έδωσαν.-Ποιο;-Το βραβείο!  γ)Ο πατέρας μου είναι λογιστής. δ)Εσένα,που έκανες τόσα πολλά για μένα,δε θα σου μιλούσα άσχημα.ε)Βλέπω τις δυσκολίες και με πιάνει τρόμος.στ)Μερικά πράγματα δεν μπορεί να τα αντικαταστήσει η οθόνη του υπολογιστή.ζ)Θέλουν να μάθουν ό,τι μπορείς να θυμηθείς.η)Ο ένας έπαιρνε συνέντευξη και ο άλλος τραβούσε φωτογραφίες.


3)ψυχαγωγία, ελευθεροτυπία:να βρείτε τα συνθετικά των λέξεων και να δημιουργήσετε οικογένειες λέξεων για το α΄ ή β΄συνθετικό τους.

4)πληροφόρηση,ψυχαγωγία,εφημερίδα,περιοδικό,διαδί-κτυο,ειδήσεις,παραπληροφόρηση,εκπαίδευση,δημοσιογράφος: επιλέξτε λέξεις από τις παραπάνω και αναπτύξτε μια σύντομη παράγραφο με αιτιολόγηση,παραδείγματα ή σύγκριση-αντίθεση με θέμα σχετικό με την ενότητα που αναλύουμε.
5)Σχολιάστε τις εικόνες του φύλλου εργασίας και δώστε έναν τίτλο στην καθεμία.


Γ.ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:

1)Πείτε σ' έναν φίλο σας με συντομία από ποια πηγή (Μ.Μ.Ε.,διαδίκτυο,περιοδικά..) προτιμάτε να ψυχαγωγείσθε και με ποιο τρόπο(μουσική,ταινία...);Σε δύο παρα-γράφους,100-120 λέξεις.

2)Αναζητήστε στα Μ.Μ.Ε. τα σημαντικότερα γεγονότα της τελευταίας εβδομάδας στη χώρα μας.Επιλέξτε ένα που θεωρείτε το σημαντικότερο και αιτιολογήστε την επιλογή σας.Συγκρίνετε,στη συνέχεια, τον τρόπο με τον οποίο τα διάφορα μέσα παρουσιάζουν το ίδιο γεγονός.Βρίσκετε διαφορές;



3)Γράψτε ένα σύντομο άρθρο για τη σχολική εφημερίδα στο οποίο θα αναφερθείτε στην πηγή (μέσο) από την οποία προτιμάτε να ενημερώνεστε (τηλεόραση,διαδίκτυο,εφημερίδες,περιοδικά,άλλα μέσα...).Δικαιολογήστε με επιχειρήματα την επιλογή σας.(Χωρίστε το κείμενό σας σε παραγράφους με θεματική περίοδο,σχόλια,κατακλείδα.Αναπτύξτε τα σχόλια με αιτιολόγηση ή παραδείγματα.)

4)Απευθυνθείτε με επιστολή σας στον Διευθυντή του τηλεοπτικού καναλιού που παρακολουθείτε περισσότερο και κάντε του συγκεκριμένες προτάσεις για τη βελτίωση των εκπομπών που σας αρέσουν(ακολουθείστε το σχεδιάγραμμα της επιστολής που σας δίνεται στη σελίδα 97 του σχολικού βιβλίου).

5)Προσπαθήστε να δημιουργήσετε όσες πιο πολλές εκφράσεις(σχετικές με το θέμα)μπορείτε με το αρκτικόλεξο ΜΜΕ(αρκτικόλεξο=αρχικός+λέξη, συντομογραφία που σχηματίζεται από τα αρχικά γράμματα πλήρων λέξεων, συντομογραφία λέξεων).Δώστε κωμικό τόνο στις εκφράσεις σας.Μπορείτε να τις συνοδεύσετε με γελοιογραφία.
Μ.Μ.Ε.=Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ή Μαγειρεύουν Μόνο Εντυπώσεις....




ΕΥΗ ΚΑΡΟΥΝΙΑ-ΜΑΪΟΣ 2018










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου