Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2025

ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ και ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ και ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ




1ο ΜΑΘΗΜΑ:ΕΙΣΑΓΩΓΗ

1)ΤΙ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΠΟΥ ΣΥΝΕΒΗΣΑΝ  ΣΤΗ Μ.ΑΣΙΑ ΤΟ 1922  ;

https://www.menti.com/alryzqrvse6k

 

2)Παρακολουθήστε τα βίντεο με τα ιστορικά γεγονότα για το 1922:




https://youtu.be/BQEWw6vmEUs?si=4HA2sMnh3pmDLY-S

 https://youtu.be/7WupSrWT3B4?si=7UJDiAp48y4PrncK

πηγή: https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/11283

 

3)Η Μικρασιατική Καταστροφή υπήρξε μια από τις σημαντικότερες στιγμές της σύγχρονης ιστορίας της Ελλάδας.

Ο ξεριζωμός χιλιάδων Ελλήνων από τις πατρογονικές τους εστίες, η δημιουργία κυμάτων προσφύγων προς την Ελλάδα και η πολλαπλή γενοκτονία του ελληνικού πληθυσμού στη Σμύρνη από τα κεμαλικά στρατεύματα αποτέλεσαν μια από τις τραγικότερες σελίδες της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας (Καργάκος, 2021α: 27).

Το ελληνικό κράτος, μετά το 1922, καλείται να ασχοληθεί με το μείζον θέμα της υποδοχής, της περίθαλψης και της ανακούφισης του κύματος των προσφύγων. Η Ιστορία, ως επιστήμη, καλείται να μελετήσει το παρελθόν, να ανατρέξει στις πηγές, στις μαρτυρίες, στα ίδια τα γεγονότα και με τρόπο κριτικό, να δημιουργήσει ένα αφήγημα, με κριτήριο την αντικειμενική αποτύπωση της αλήθειας.

 Η τέχνη και, μάλιστα η λογοτεχνία, όμως, δεν θέτει ως πρώτο της στόχο την αποτύπωση της ιστορικής αλήθειας, αλλά μπορεί να εμπνέεται από το ιστορικό παρελθόν και να το ενσωματώνει αρμονικά στη μυθοπλασία. Το λογοτεχνικό είδος που συνδυάζει τα χαρακτηριστικά τόσο της ιστοριογραφίας όσο και της πεζογραφίας είναι το ιστορικό μυθιστόρημα. Το καταλληλότερο εκφραστικό μέσο για να αποτυπωθούν τα ιστορικά γεγονότα μέσα από την τέχνη του λόγου είναι το ιστορικό μυθιστόρημα, καθώς αυτό πραγματώνει δύο λειτουργίες ταυτόχρονα. Σεβόμενο το ιστορικό παρελθόν, αντλεί από αυτό τα κατάλληλα ιστορικά στοιχεία, εντάσσει μέσα σε αυτό την πλοκή και τους ήρωες, μεταφέρει το πνεύμα μιας ιστορικής εποχής, με ρεαλιστικό τρόπο και πιστότητα, χωρίς ωστόσο να έχει ως αυτοσκοπό την αντικειμενική διερεύνηση της ιστορικής αλήθειας (Σαχίνης, 1971: 28-35).                                                                       (από τη διπλωματική εργασία της Λ. Πολίτη)

 

4)Αφού μελετήσετε τις πηγές  και τον χάρτη που ακολουθεί και πάρετε πληροφορίες για τα γεγονότα  συμπληρώστε τον εννοιολογικό χάρτη που σας δόθηκε(βλέπε παραπάνω) με τα πιο σημαντικά από αυτά.

 

Πηγή: https://blogs.sch.gr/varvan/2022/02/08/yliko-gia-ti-mikrasiatiki-katastrofi/

 

ΧΑΡΤΗΣ ΤΗΣ Μ.ΑΣΙΑΣ                           

 Πηγή:https://users.sch.gr/ipap/Ellinikos_Politismos/Istoria_c/c-08-38.htm

 


 2ο ΜΑΘΗΜΑ
Λογοτεχνία και ιστορία, «Το πέρασμα «, Λιλή Λαμπρέλλη


ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΟ PADLET

1) Κρατώ στα χέρια μου το βιβλίο. Διαβάζω στο οπισθόφυλλο την περίληψη του έργου.  Παρατηρώ το εξώφυλλο και το οπισθόφυλλο :σημειώνω τις σκέψεις μου, ποιες εικόνες υπάρχουν σε αυτά; Ποια είναι η σημασία τους ,κατά τη γνώμη σας;

 

Ποια  η σημασία του τίτλου του αφηγήματος; (τόπος, χρόνος, θέμα, σκηνικό, προϊδεασμός )

 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου