Σάββατο 24 Φεβρουαρίου 2024

"Ελένη" του Ευριπίδη ,Β Έπεισόδιο,4η σκηνή, Ασκήσεις, Νέα Προγράμματα σπουδών

"Ελένη" του Ευριπίδη ,Β Έπεισόδιο,4η σκηνή,Ασκήσεις,Νέα Προγράμματα σπουδών

ΕΛΕΝΗ ΕΥΡΙΠΙΔΗ,Β΄ΕΠΙΣΟΔΙΟ,4η ΣΚΗΝΗ,ΑΣΚΗΣΕΙΣ


Συνεχίστε με τις ασκήσεις:

ΦΥΛΛΟ ΔΡΑΣΕΩΝ –ΝΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ,B΄Επεισόδιο -4η σκηνή, στίχοι 942-1139

Ασκήσεις:       

1)Διορθώστε το Λάθος ,όπου υπάρχει ,στη στήλη Α και γράψτε το Σωστό στη στήλη Γ. Αν η πρόταση της στήλης Α είναι Σωστή ,βάζετε √ στήλη Β:

Α

Β

Γ

1.Η Θεονόη είναι μάγισσα.

 

 

2.Η Ελένη τρομάζει με την εμφάνιση της Θεονόης.

 

 

3.Η Ήρα είναι με το μέρος του Μενέλαου και της Ελένης.

 

 

4.Στην αρχή η Θεονόη βρίσκεται σε δίλημμα.

 

 

5.Η Ελένη γίνεται ικέτισσα στη Θεονόη.

 

 

6.Η Ελένη παρακαλά τη Θεονόη να είναι δίκαιη.

 

 

7.Η Θεονόη θα διαλέξει ανάμεσα στην κακία και την καλοσύνη.

 

 

8.Η κόρη της Ελένης,η Ερμιόνη,παντρεύτηκε.

 

 

9.Ο Πρωτέας ήταν άδικος.

 

 

10.Ο Χορός δεν λυπάται την Ελένη.

 

 

11.Ο Μενέλαος είναι ικέτης στη Θεονόη.

 

 

12.Ο Μενέλαος συνεχίζει να δειλιάζει μπροστά στον κίνδυνο.

 

 

13.Ο Μενέλαος ζητά τη γυναίκα του από τον Πρωτέα.

 

 

14.Η Θεονόη δεν θα βοηθήσει την Ελένη.

 

 

15.Η Θεονόη συμβουλεύει την Ελένη και τον Μενέλαο να παρακαλέσουν τον Θεοκλύμενο.

 

 

16.Στο τέλος του μονολόγου της Θεονόης οι ήρωες είναι λυπημένοι.

 

 

Κυριακή 11 Φεβρουαρίου 2024

Κουίζ επανάληψης στη Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου, ενότητες 1-3

Ασκήσεις επανάληψης Γλώσσας Β΄ Γυμνασίου ,ενότητες 1-3, Κουίζ

Αφού μελετήσετε τις ενότητες 1-3 στη Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου (ΕΔΩ,ΕΔΩ και ΕΔΩ)    

 δοκιμάστε τις γνώσεις σας με το κουίζ επανάληψης       

και δείτε αμέσως τη βαθμολογία σας!

Τρίτη 6 Φεβρουαρίου 2024

"Ο Κάσπαρ Χάουζερ στην έρημη χώρα"",Δ.Χατζής,Φύλλο εργασίας,Λογοτεχνία Β΄Γυμνασίου

"Ο Κάσπαρ Χάουζερ στην έρημη χώρα",Δημήτρης Χατζής,Φύλλο εργασίας ,διαδραστικό παιχνίδι,(wordwall)Λογοτεχνία Β΄Γυμνασίου


ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΣ

ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ  ΠΡΟΣ ΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ
                                        

           ΔΟΜΗΜΕΝΗΣ ΜΟΡΦΗΣ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

"Ο Κάσπαρ Χάουζερ στην έρημη χώρα".Δ.Χατζή

Α.ΥΠΟΜΝΗΣΕΙΣ:

1)Διαβάστε το εισαγωγικό σημείωμα και το κείμενο στις σελίδες 129-131 του σχολικού βιβλίου ή στο: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL105/229/1690,5407/  .

2)ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΣ (1913-1981): γεννήθηκε στα Γιάννενα, γιος του Γεώργιου Χατζή, ποιητή και εκδότη της εφημερίδας Ήπειρος .Μετά τον θάνατο του πατέρα του ανέλαβε τη συνέχιση της έκδοσης της εφημερίδας και τη συντήρηση της οικογένειάς του. Εκεί τέλειωσε το Γυμνάσιο (Ζωσιμαία Σχολή) και στη συνέχεια γράφτηκε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, χωρίς να μπορέσει να ολοκληρώσει τις σπουδές του για οικονομικούς λόγους. Μετά την είσοδο των Γερμανών στη χώρα έφυγε για την Αθήνα. Κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής εντάχτηκε στο ΕΑΜ και συνεργάστηκε με τον αντιστασιακό τύπο και στη συνέχεια με την εφημερίδα Ελεύθερη Ελλάδα. Μετά το τέλος του εμφυλίου κατέφυγε ως πολιτικός πρόσφυγας αρχικά στη Ρουμανία και στη συνέχεια στην Ουγγαρία.Εκεί έμεινε για τριάντα χρόνια, όπου μελέτησε βυζαντινή και μεταβυζαντινή ιστορία και λογοτεχνία στο Πανεπιστήμιο της. Το 1973 εργάστηκε ως καθηγητής νεοελληνικής λογοτεχνίας στο Πανεπιστήμιο της Γενεύης και στην Ελλάδα επέστρεψε οριστικά το καλοκαίρι του 1975.Το 1975 δίδαξε νεοελληνική λογοτεχνία στη Σχολή Μηχανολόγων του Πανεπιστημίου Πατρών με μεγάλη επιτυχία.Από το 1975 ως το 1980 ανέπτυξε έντονη πολιτιστική δραστηριότητα δίνοντας διαλέξεις και συμμετέχοντας σε συζητήσεις σε σχολεία και πανεπιστήμια. Το 1947 εκδόθηκε το μυθιστόρημά του Η Φωτιά. Ακολούθησαν τέσσερις συλλογές διηγημάτων και ένα ακόμη μυθιστόρημα, καθώς επίσης πολλά δημοσιεύματά του σε εφημερίδες και περιοδικά, που παρέμειναν ανέκδοτα. Ανήκει στους ανανεωτές ρεαλιστές συγγραφείς της μεταπολεμικής ελληνικής πεζογραφίας με κυρίαρχο στοιχείο της γραφής του τον κοινωνικό προβληματισμό(από το Εθνικό Κέντρο  βιβλίου) . Έργα του:     Πεζογραφία    - Η φωτιά. Αθήνα, 1946.              -Το τέλος της μικρής μας πόλης, 1953.       - Ανυπεράσπιστοι. 1965.   -Διηγήματα,Κείμενα, 1971.   -Το διπλό βιβλίο. 1976        -Σπουδές · Διηγήματα ξανατυπωμένα και άλλα, 1976.      -Θητεία · (αγωνιστικά κείμενα 1940-1950), 1979        και άλλα.

Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΟΣ :Το απόσπασμα που αναλύουμε είναι από το μυθιστόρημά του Δ.Χατζή,  «Το διπλό βιβλίο» στο οποίο ο συγγραφέας  με ρεαλισμό παρουσιάζει τον λόγο ενός λαϊκού προσώπου, του Κώστα, που, ως μετανάστης στη Γερμανία ,διαπιστώνει την απώλεια της ταυτότητάς του, προσωπικής και εθνικής. Κατάγεται  από ένα χωριό του νομού Μαγνησίας, τη Σούρπη. Ο Κώστας αδυνατεί να προσαρμοστεί στον καινούργιο κόσμο. Νιώθει ότι η ύπαρξή του εξισώνεται στις διαστάσεις  με ένα μικρόβιο. Το απόσπασμα επικεντρώνεται στο αίσθημα της αποξένωσης του ΄Ελληνα μετανάστη. Στόχος του είναι να εκφραστεί ο καημός του Έλληνα και η αίσθηση ότι οι μεταπολεμικές γενιές διαψεύσθηκαν και ηττήθηκαν  μέσα στην αναζήτηση μιας καλύτερης ζωής σε έναν δικαιότερο κόσμο.(πληροφορίες από το βιβλίο του καθηγητή)

Κυριακή 4 Φεβρουαρίου 2024

"Το σχολείο στον χρόνο", ενότητα 4η,Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου

Το σχολείο στον χρόνο, Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου, Φύλλο εργασίας,θεωρία,διαδραστικές ασκήσεις


      ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ:

Δείτε τη θεωρία  και ασκήσεις της ενότητας(διαθέσεις του ρήματος,ποιητικό αίτιο,ενεργητική ,παθητική σύνταξη,αντικείμενο ) ΕΔΩ


ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ:

Επίλεξε τη σωστή απάντηση για την υπογραμμισμένη λέξη των προτάσεων:


ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΔΟΜΗΜΕΝΗΣ ΜΟΡΦΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ 4

Α.ΥΠΟΜΝΗΣΕΙΣ:

1)Διαβάστε τα κείμενα 1,2 και 4 από το σχολικό βιβλίο της Νεοελληνικής Γλώσσας στις σελίδες 58-61 ή στο: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-B110/244/1807,5801/

2)Μελετήστε στο βιβλίο της Γραμματικής της Νέας Ελληνικής Γλώσσας τα σχετικά με τις Φωνές,Συζυγίες,κλίση των ρημάτων,///διαθέσεις,Παθητική σύνταξη,///μεταβατικά και αμετάβατα,μονόπτωτα και δίπτωτα ρήματα,τις μορφές και τα είδη του αντικειμένου στις σελίδες:  78-93,///123-124///131.

3)α)Διαβάστε για τη συνοχή ευρύτερου κειμένου στο τέλος του φύλλου εργασίας.β)Μελετήστε τη θεωρία για το αντικείμενο, τις διαθέσεις του ρήματος και το ποιητικό αίτιο  στο τέλος του φύλλου εργασίας.

4)Αναζητήστε ό,τι σας ενδιαφέρει σχετικά με τη γλώσσα στο γλωσσάρι όρων γλωσσολογίας στα σχολικά βιβλία: http://www.greek-language.gr/digitalResources/modern_greek/tools/lexica/glossology_edu/index.html

5)Δείτε τα βίντεο με πληροφορίες για το σχολείο σε διαφορετικές περιόδους:

https://youtu.be/dZ5dmdtBApI      ,       https://youtu.be/zWOmYtvqaPY    , https://youtu.be/MQtQrqI1gqQ   

6)Με ποια ψυχική διάθεση πηγαίνετε καθημερινά στο σχολείο;Ποια η διάθεσή σας ,όταν φεύγετε ,μετά το τέλος των σχολικών μαθημάτων;Πού οφείλονται ,κατά τη γνώμη σας,αυτά τα συναισθήματα;

Σάββατο 3 Φεβρουαρίου 2024

"Η μουσική εξημερώνει", Πολύβιος, ενότητα 6η ,Αρχαία Γ΄ Γυμνασίου

 Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΞΗΜΕΡΩΝΕΙ, ΠΟΛΥΒΙΟΣ, ΕΝΟΤΗΤΑ 6 ,ΑΡΧΑΙΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ


                                                                                                                                     

Διάγραμμα του κειμένου 6 ,Αρχαία Γ΄ Γυμνασίου, Η μουσική εξημερώνει


      ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΔΟΜΗΜΕΝΗΣ ΜΟΡΦΗΣ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ  Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

                                 ΕΝΟΤΗΤΑ 6:"Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΞΗΜΕΡΩΝΕΙ"

Α.ΥΠΟΜΝΗΣΕΙΣ:
1)Διαβάστε το εισαγωγικό σημείωμα, το κείμενο, τα γλωσσικά και τα ερμηνευτικά σχόλια στις σελίδες 44-46 του σχολικού βιβλίου ή στο :http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-C106/502/3268,13328/ .Διαβάστε και την απόδοση του κειμένου στα νέα ελληνικά στο τέλος του φύλλου εργασίας.

2)Ακούστε τις ηχογραφήσεις της αρχαίας ελληνικής μουσικής στο: https://youtu.be/69Wt3brzrzI  και  https://youtu.be/NFalKhPlFb4?si=K4eHv2zRdCBqqL7Q

  Ακούστε σύγχρονη ελληνική μουσική:          https://youtu.be/5q9H2cd36RU


3) Ο Πολύβιος  ήταν ιστορικός. Γεννήθηκε  γύρω στο 200 π.Χ.  στην Μεγαλόπολη της Αρκαδίας. Συμμετείχε ενεργά στην πολιτική ζωή της πατρίδας του. Συνδέθηκε με τη φιλελληνική αριστοκρατία της Ρώμης και έκανε πολλά ταξίδια. Στην εποχή του υπήρξε ραγδαία επέκταση των Ρωμαίων και γι’ αυτό ασχολήθηκε με την ιστοριογραφία. Το έργο του  "Ιστορίαι" αριθμούσε 40 βιβλία.Σώζονται  τα  5 πρώτα βιβλία ολόκληρα.// Τα Κύναιθα ήταν πόλη της Αρκαδίας και στους κατοίκους της αναφέρεται ο Πολύβιος υποστηρίζοντας ότι ο ανθρώπινος χαρακτήρας διαμορφώνεται με βάση τις συνθήκες στις οποίες αναπτύσσεται. Οι Κυναιθείς εγκατέλειψαν την ενασχόληση με τη μουσική και αποκόπηκαν από τα έθιμα της υπόλοιπης Αρκαδίας ,γι’ αυτό δεν ήταν φιλόξενοι και πράοι,όπως οι υπόλοιποι Αρκάδες.