Τρίτη 12 Μαρτίου 2019

ΤΕΛΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ,ΘΕΩΡΙΑ-ΑΣΚΗΣΕΙΣ,ΕΝΟΤΗΤΑ 5η,ΓΛΩΣΣΑ Γ' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΤΕΛΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣΘΕΩΡΙΑ-ΑΣΚΗΣΕΙΣ   ΓΛΩΣΣΑ Γ' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ


ΤΕΛΙΚΕΣ-ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ,ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ


ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ  ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΤΕΛΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΕΣ  ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΤΕΛΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΕΙΣΑΓΟΝΤΑΙ ΜΕ
ΔΗΛΩΝΟΥΝ
ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΥΝΗΘΩΣ

Για να,να….
Τον σκοπό μιας πράξης
Ύστερα από ρήματα κίνησης ή δράσης
΄Εφυγε με σκοπό να μη γυρίσει ποτέ
Πήγε στην Αγγλία για να σπουδάσει.
Για να ανοίξετε το μπουκάλι,αφαιρέστε πρώτα την ταινία ασφαλείας
Σηκώθηκε πρωί να ετοιμάσει το σπίτι.
Για να μιλάει έτσι,κάτι πρέπει να έχει μάθει.




ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΕΙΣΑΓΟΝΤΑΙ ΜΕ
ΔΗΛΩΝΟΥΝ


Τους συνδέσμους :γιατί,διότι,καθώς,επειδή,
εφόσον,αφού ,μια και και με το  που
Την αιτιολογία μιας πράξης
Εφόσον εργάστηκε την Κυριακή,πρέπει να πληρωθεί καλά.
Την έδιωξε,  αφού δεν τον αγαπά.
Λυπάμαι που δεν μπόρεσα να έρθω να σε δω.

Την βοήθησε,γιατί είναι φίλη της.
Μια και μιλάμε για καλοκαίρι,σας πληροφορώ ότι το σπίτι μου  είναι διαθέσιμο για τις διακοπές


Να αναγνωρίσετε το είδος των παρακάτω δευτερευουσών προτάσεων:

1)Θέλει να φύγει για να γλυτώσει τα έξοδα.

2)Μπορώ να της μιλήσω να την πείσω.

3)Τον ρώτησα γιατί ήρθε .

4)Αγωνιά γιατί θα δώσει αύριο εξετάσεις για το πτυχίο της.

5)Γιατί τρέχεις;

6)Αφού ήρθε,να είσαι ευχαριστημένος.

7)Κλαίει που έχασε το δαχτυλίδι της.

8)Τρέχει να προλάβει το λεωφορείο.
                                  
9)Οι νέοι αντιδρούν,καθώς αισθάνονται αδικημένοι από την κοινωνία.                                 
Δείτε και άλλα στοιχεία για την ενότητα ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου