Τετάρτη 13 Μαρτίου 2019

Ειρήνη-Πόλεμος,Αιτιολογικές -Τελικές προτάσεις,Ενότητα 5η . Γλώσσα Γ΄Γυμνασίου

ΕΙΡΗΝΗ - ΠΟΛΕΜΟΣ, ΕΝΟΤΗΤΑ 5η ,ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ,ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΕΣ -ΤΕΛΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ, ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 


ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ,ΝΤΑΛΙ






                            

ΔΟΜΗΜΕΝΗΣ ΜΟΡΦΗΣ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 
                                        ΕΝΟΤΗΤΑ 5η : ΕΙΡΗΝΗ-ΠΟΛΕΜΟΣ


ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ ,ΠΙΚΑΣΟ


              

Α.ΥΠΟΜΝΗΣΕΙΣ:
1)Μελετήστε  τα κείμενα της ενότητας 5 του σχολικού βιβλίου στις  σελ.87-99  ή στο:
  
2)Από το βιβλίο της Γραμματικής της Νέας Ελληνικής Γλώσσας  διαβάστε στις σελίδες 148-149 για τις δευτερεύουσες αιτιολογικές και τελικές προτάσεις και στο   https://filologikaek.blogspot.com/2019/03/5_11.html  .
Ακόμα διαβάστε για τις ομόηχες και τις παρώνυμες λέξεις ,σελ.163 .Στο τέλος του φύλλου εργασίας  θα βρείτε  σκέψεις για την ειρήνη και τον πόλεμο.
3)Δείτε το βίντεο  :https://youtu.be/CEh-R9eWwoE   ΕΙΡΗΝΗ- Γ.ΡΙΤΣΟΣ, Σχολιάστε το.

4)Δείτε τους πίνακες και τις εικόνες του φύλλου εργασίας. Σχολιάστε τις απόψεις που προβάλλουν για την ειρήνη και τον πόλεμο σ’ ένα κείμενο 10-15 σειρών.
Β.ΔΡΑΣΕΙΣ:
1) Ο Άνθρωπος: λύκος ή πρόβατο;
  Υπάρχουν πολλοί που πιστεύουν ότι οι άνθρωποι είναι πρόβατα.  Άλλοι πάλι πιστεύουν ότι οι άνθρωποι είναι λύκοι. Και οι δυο πλευρές μπορούν να προβάλουν γερά επιχειρήματα για να υποστηρίξουν τις θέσεις τους.
Oι άνθρωποι είναι «πρόβατα»;
[Εκείνοι που προτείνουν ότι οι άνθρωποι είναι πρόβατα, υποστηρίζουν  ότι οι άνθρωποι εύκολα επηρεάζονται για να κάνουν αυτό που τούς λένε, έστω και αν αυτό είναι κακό για τους ίδιους τους εαυτούς τους. Ότι ακολουθούν τους ηγέτες τους σε πολέμους που δεν τους προσφέρουν τίποτε άλλο από καταστροφή. Ότι πιστεύουν σε κάθε είδους ανοησία αν τους την παρουσιάσουν αρκετά έντονα και αν υποστηρίζεται με δύναμη. Πιστεύουν  ότι στην πλειονότητά τους οι άνθρωποι είναι μισοξύπνια παιδιά που δέχονται εύκολα επιδράσεις, πρόθυμα να παραδώσουν τη βούλησή τους σ' οποιονδήποτε τους μιλήσει με φωνή αρκετά απειλητική ή αρκετά γλυκιά για να τους επιβληθεί. Πραγματικά, εκείνος που έχει μια πεποίθηση τόσο στερεή ώστε να μπορεί να αντιμετωπίσει την αντίθεση του πλήθους, αποτελεί περισσότερο την εξαίρεση παρά τον κανόνα, και  συνήθως τον περιγελούν οι σύγχρονοί του και τον θαυμάζουμε αιώνες αργότερα.[…]   ]
Oι άνθρωποι είναι «λύκοι»;
Αν όμως οι περισσότεροι άνθρωποι είναι πρόβατα, τότε γιατί η ζωή του ανθρώπου είναι τόσο διαφορετική από τη ζωή του προβάτου; Η ιστορία του είναι γραμμένη με αίμα. Είναι μια ιστορία αδιάκοπης βίας, στην οποία πάντα σχεδόν χρησιμοποιείται η δύναμη για να καμφθεί η θέλησή του. Ο Ταλαάτ πασάς, ο Χίτλερ, ο  Στάλιν και πολλοί άλλοι εξόντωσαν εκατομμύρια ανθρώπους.  Οι άντρες αυτοί δεν ήταν μόνοι. Είχαν χιλιάδες ανθρώπους που σκότωναν και  βασάνιζαν για λογαριασμό τους και το έκαναν αυτό όχι μόνο με τη θέλησή τους, αλλά και με ευχαρίστηση. Μήπως δε διαπιστώνουμε την απανθρωπιά του ανθρώπου προς τον άνθρωπο παντού - στους ανελέητους πολέμους,  στη δίχως έλεος εκμετάλλευση του ασθενέστερου από τον ισχυρότερο, στην αδικία και την εκμετάλλευση; Όλα αυτά τα γεγονότα οδήγησαν στοχαστές, όπως ο Χομπς ,στο συμπέρασμα ότι:  homo homini lupus (ο άνθρωπος είναι λύκος για τον συνάνθρωπό του). Οδήγησαν πολλούς να πιστεύουν ότι ό άνθρωπος είναι κακοήθης και καταστροφικός από τη φύση του και πολεμοχαρής.[…]

Επίλογος
Η δική μου η άποψη είναι ότι οι πόλεμοι είναι αποτέλεσμα της απόφασης των πολιτικών, στρατιωτικών και επιχειρηματιών ηγετών να κηρύξουν πόλεμο για να κατακτήσουν εδάφη, πλουτοπαραγωγικές πηγές, εμπορικά πλεονεκτήματα. Ο άνθρωπος δεν παύει να είναι ανθρώπινος ακόμη και στον πόλεμο. Ο άνθρωπος είναι υπεύθυνος ως το σημείο που είναι ελεύθερος να διαλέξει τις πράξεις του. Η καρδιά του ανθρώπου μπορεί να σκληρύνει, αλλά παραμένει πάντοτε καρδιά ανθρώπου. Γεννηθήκαμε άνθρωποι, έχουμε το  καθήκον να παίρνουμε αποφάσεις, αλλά πρέπει να διαλέγουμε τα μέσα μαζί με τους σκοπούς.

Δεν πρέπει να βασιζόμαστε πως κάποιος θα μας σώσει, αλλά να συνειδητοποιήσουμε  ότι οι λαθεμένες επιλογές μάς κάνουν ανίκανους να σώσουμε τους εαυτούς μας. Πρέπει να αποκτήσουμε γνώση, για να μπορούμε  να διαλέγουμε το καλό  και να μην χάσουμε ποτέ  την ικανότητα να μας να συγκινεί η δυστυχία ενός άλλου ανθρώπινου όντος. Αν o άνθρωπος γίνει αδιάφορος στη ζωή, δεν υπάρχει πια ελπίδα πως μπορεί να διαλέξει το καλό. Και τότε η καρδιά του θα έχει πραγματικά σκληρύνει τόσο, που η «ζωή» του θα έχει τελειώσει. Αν αυτό συμβεί σ' ολόκληρη την ανθρωπότητα ή στα πιο δυναμικά μέλη της, τότε η ζωή της ανθρωπότητας θα σβήσει ακριβώς τη στιγμή που παρουσιάζει τις πιο μεγάλες υποσχέσεις.
                                                                                                                                                                                    (Διασκευή)                            
Αποσπάσματα  από το βιβλίο του Έριχ Φρομ με τίτλο: «Η Καρδιά του Ανθρώπου»,
εκδόσεις Μπουκουμάνη        
Επιμέλεια των επιλογών των κειμένων και τους τίτλους των κεφαλαίων, Αλέξανδρος Μπέλεσης, μέλος της Μ.Κ.Ο. Σόλων 
Ηλεκτρονική διεύθυνση: http://antikleidi.com

α) Στο κείμενο  εκφράζονται τρεις απόψεις για τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του απέναντι στους συνανθρώπους του. Να τις παρουσιάσετε με συντομία και να γράψετε ένα επιχείρημα με το οποίο υποστηρίζεται η κάθε θέση, σύμφωνα με το κείμενο.
β) Να εξηγήσετε το σημειωμένο απόσπασμα της τελευταίας παραγράφου με δικά σας λόγια σε μια παράγραφο 50 λέξεων περίπου.
γ)Ποιες είναι οι προϋποθέσεις, για να σωθεί ο άνθρωπος, σύμφωνα με το κείμενο; 
δ)Ποια νοηματική σχέση έχει το κείμενο με την ενότητα που εξετάζουμε; 
ε)Δώστε έναν δικό σας τίτλο στο απόσπασμα. 
στ)Να χαρακτηρίσετε συντακτικά τις υπογραμμισμένες δευτερεύουσες προτάσεις του κειμένου. 
ζ)Να βρείτε τα δομικά μέρη  και τον τρόπο ανάπτυξης της παραγράφου που βρίσκεται μέσα στην αγκύλη.(θυμηθείτε τη δομή της παραγράφου ΕΔΩ και τους τρόπους ανάπτυξής της ΕΔΩ )

2)Σκέψεις ενός παιδιού για τον πόλεμο

Στη διάρκεια του Δεύτερου Παγκόσμιου πολέμου, η 12χρονη Eβραία Άννα Φρανκ έγραφε τις σκέψεις της στο ημερολόγιό της, ενώ κρυβόταν από τους Γερμανούς κατακτητές.
Τετάρτη 3 Μαρτίου 1944
Είναι μια φοβερή εποχή. Γύρω λυσσομανάει ο πόλεμος και κανένας δε γνωρίζει αν θα είναι ζωντανός την άλλη μέρα. Θυμάμαι που ζούσαμε όλοι μαζί στην πόλη και περιμέναμε από στιγμή σε στιγμή να την αδειάσουν ή να φύγουμε. Οι μέρες μας ήταν γεμάτες κανονιές και πυροβολισμούς και τις νύχτες μυστηριώδεις ήχοι έρχονταν από τα βάθη. Αυτό συνεχίστηκε έτσι καμιά βδομάδα, ώσπου ένα βράδυ μάς σκέπασε μια νύχτα που κρατάει ακόμη και σήμερα.
  Θυμάμαι σαν τώρα εκείνη τη στιγμή. Πρέπει να ήταν αργά το βράδυ, όταν ακούστηκαν ξαφνικά τρομερές εκρήξεις. Το βάλαμε στα πόδια όσο πιο γρήγορα μπορούσαμε. Παντού γύρω μας έτρεχαν άνθρωποι που φώναζαν. Τα σπίτια καίγονταν, έτσι ώστε όλα τα πράγματα φαίνονταν πυρωμένα και κόκκινα. Δεν είναι δυνατό να πω πόση ώρα έτρεχα έτσι, πάντα με την εικόνα των σπιτιών που καίγονταν, των προσώπων που ούρλιαζαν παραμορφωμένα μπρος στα μάτια μου.
  Συνέχεια αναρωτιόμαστε απελπισμένα: «Γιατί πρέπει να γίνεται ο πόλεμος; Γιατί οι άνθρωποι δεν μπορούν να ζήσουν ειρηνικά; Γιατί όλη αυτή η καταστροφή;». Στο ερώτημα αυτό δεν είναι εύκολο να βρούμε απάντηση. Αλήθεια, γιατί φτιάχνουν ολοένα μεγαλύτερα αεροπλάνα με όλο και πιο βαριές βόμβες, ενώ την ίδια στιγμή χτίζουν τα κατεστραμμένα σπίτια; Γιατί σπαταλούν δισεκατομμύρια κάθε μέρα για τον πόλεμο, ενώ φαίνεται ότι δεν υπάρχει ούτε μια δεκάρα διαθέσιμη για τα φάρμακα, τους φτωχούς και τους καλλιτέχνες; Γιατί υπάρχουν άνθρωποι που πεινούν, ενώ σε άλλα μέρη της γης έχουν τόσα τρόφιμα που τα αφήνουν να σαπίζουν; Μήπως οι άνθρωποι είναι τρελοί;
Δεν μπορώ να πιστέψω ότι υπεύθυνοι για τον πόλεμο είναι μόνο οι ισχυροί, οι πλούσιοι και οι πολιτικοί. Όχι, και οι απλοί άνθρωποι μπορεί να θέλουν τον πόλεμο, αλλιώς οι λαοί θα είχαν επαναστατήσει προ πολλού. Είναι το ένστικτο της καταστροφής που οδηγεί τους ανθρώπους στον πόλεμο, κι αν όλο το ανθρώπινο γένος, χωρίς εξαίρεση, δεν αλλάξει, οι πόλεμοι δεν πρόκειται να σταματήσουν. Οι πολιτισμοί θα καταστρέφονται, ό,τι ωραίο χτίζεται θα γκρεμίζεται και η ανθρωπότητα θα αρχίζει ξανά και ξανά από την αρχή.
Έχω νιώσει πολλές φορές παγιδευμένη αλλά ποτέ απελπισμένη. Στο ημερολόγιό μου μιλάω για τις στερήσεις σαν να πρόκειται για κάτι διασκεδαστικό. Έχω πάρει την απόφαση να ζήσω μια ενδιαφέρουσα ζωή, διαφορετική από τη ζωή του απλού κοριτσιού και, αργότερα, από τη ζωή της απλής νοικοκυράς. Είμαι νέα και δυνατή. Είναι ανάγκη να επιβιώσω και αρνούμαι να κλαίω όλη την ώρα. Κάθε μέρα ωριμάζω εσωτερικά και αισθάνομαι την ειρήνη να πλησιάζει. [Tο ημερολόγιο της Άννας Φρανκ, εκδ. Zαχαρόπουλος, Aθήνα, 1983 (διασκευή)]

α)Σε ποιο θεματικό πεδίο εντάσσεται το απόσπασμα; β)Ποια η δομή κάθε παραγράφου και ποιο το θέμα της καθεμιάς; Δώστε  της πλαγιότιτλο. γ)Να υπογραμμίσετε τις λέξεις –κλειδιά που έχουν ιδιαίτερη σημασιολογική βαρύτητα για το κείμενο. δ)Στις σημειωμένες παραγράφους να βρείτε τις προτάσεις που δίνουν τις λεπτομέρειες τους. ε)Να χαρακτηρίσετε συντακτικά τις υπογραμμισμένες δευτερεύουσες προτάσεις. στ)Μπορείτε να δώσετε απάντηση στα ερωτήματα της ΄Αννας στην 3η παράγραφο; ζ)Ποιο είναι το μήνυμα της τελευταίας παραγράφου; η)Να γράψετε ένα συνώνυμο για κάθε λέξη της τελευταίας παραγράφου με διπλή υπογράμμιση .                                                                                           
3)α)Να βάλετε τις παρακάτω ομόηχες λέξεις σε προτάσεις, για να φανεί η διαφορά στη σημασία τους : σήκω-σύκο, κλείνω-κλίνω, τοίχος-τείχος, λοιμός-λιμός, φύλο-φύλλο, κριτικός-κρητικός. β)μάτια-ματιά , νόμος-νομός ,πότε-ποτέ , γέρνω-γερνώ:πώς ονομάζονται τα ζεύγη των παραπάνω λέξεων; Βρείτε κι άλλα τέτοια ζεύγη.

4)α)Ποια σημασία αποκτούν  οι  λέξεις ειρήνη και πόλεμος στον χώρο του σχολείου και ποια μέσα στην κοινωνία μας; Σχολιάστε τις. β)Με ποιους τρόπους  η εκπαίδευση (σχολείο) μπορεί να βοηθήσει  στην επικράτηση της ειρήνης σε μια χώρα;

5)

 



Κοιτώντας τις παραπάνω εικόνες να φτιάξετε περιόδους που να περιέχουν δευτερεύουσες αιτιολογικές και τελικές προτάσεις και να δώσετε με αυτές τις αιτίες και τον σκοπό για όσα παρατηρείτε και φαντάζεστε ότι αναφέρονται αυτές .  
 
lifo.gr

 6) Σχολιάστε τις εικόνες.  Δώστε τους τίτλο.  
 
 Γ.ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:
1)Είσαι ηγέτης μιας χώρας που επιθυμεί την ειρήνη. Ανακοίνωσε στον λαό σου έργα ειρηνικά αντιπαραβάλλοντάς τα σε πολεμικές ενέργειες ηγετών σε άλλες χώρες.(σε ένα κείμενο –ομιλία 100-120 λέξεων).
2)Αναζητήστε πίνακες, σκίτσα, ποιήματα ,τραγούδια που έχουν ως  θέμα τους την ειρήνη και τον πόλεμο. Ποια συναισθήματα σας δημιουργούν; Εκφράστε τα γραπτά ή ζωγραφίστε κάτι ανάλογο.
3)Γράψτε ένα σύνθημα σχετικό με την ειρήνη και τον πόλεμο.(σλόγκαν)          

4)ΕΙΡΗΝΗ                                           ΠΟΛΕΜΟΣ
















Να γράψετε κάτω από καθεμία λέξη  άλλες  λέξεις που σχετίζονται νοηματικά με αυτήν.(καταιγισμός ιδεών).Στη συνέχεια να γράψετε ένα άρθρο για τη σχολική εφημερίδα με θέμα τα θετικά της ειρήνης  και τα αρνητικά του πολέμου για τον σύγχρονο άνθρωπο και πώς η ειρήνη μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργικότητά του.(σε 200-220 λέξεις ,στηρίξτε με επιχειρήματα την άποψή σας).

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ή ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ:
ΕΙΡΗΝΗ < αρχ. ελλ. ρήμα είρω (= ενώνω)

Η αξία της ειρήνης: Oι άνθρωποι νιώθουν ασφαλείς & αναπτύσσουν τις δημιουργικές ικανότητές τους για την επίτευξη του ατομικού και συλλογικού συμφέροντος ( ισότητα, ελευθερία, δικαιοσύνη, αλληλεγγύη). Oικονομική ανάπτυξη, βελτίωση του βιοτικού επιπέδου (επένδυση χρημάτων σε βιομηχανία, γεωργία, εμπόριο & όχι σε εξοπλισμούς / αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού / επίλυση κοινωνικών προβλημάτων όπως η φτώχεια και η ανεργία). Άνθηση γραμμάτων και τεχνών, ελεύθερη έκφραση καλλιτεχνικής δημιουργίας, εξάπλωση παιδείας. Η επιστημονική έρευνα & τεχνολογία στην υπηρεσία του ανθρώπου με στόχο την ανακούφισή του από τα προβλήματα που τον ταλαιπωρούν. Συνεργασία & συναδέλφωση λαών, διάλογος, γόνιμη ανταλλαγή πολιτιστικών στοιχείων, αντιμετώπιση κοινών προβλημάτων.
Αίτια των πολέμων
  • -     οικονομικά συμφέροντα & ανταγωνισμός μεταξύ των κρατών
  • -     εθνικισμός (= πίστη ενός έθνους ότι είναι ανώτερο από όλα τα άλλα & πρέπει να τα εξουσιάζει), θρησκευτικός φανατισμός, ρατσισμός > μίσος, εχθρότητα
  • -      η πολεμική βιομηχανία (το εμπόριο όπλων αποφέρει τεράστια κέρδη)
  • -   οι επεκτατικές βλέψεις διαφόρων ηγετών για την ικανοποίηση των πολιτικών φιλοδοξιών τους
  • -      ο υπερπληθυσμός
  • -     η επεκτατική πολιτική ορισμένων κρατών που επιδιώκουν να αποκτήσουν ηγεμονικό ρόλο & να εξουσιάσουν τους υπόλοιπους λαούς

Συνέπειες των πολέμων
  • -     τραγικός απολογισμός θυμάτων (μαζικές εκτελέσεις, δολοφονίες, βασανιστήρια, λιμοί, επιδημίες)
  • -      το μίσος σε συνδυασμό με το ένστικτο της αυτοσυντήρησης οδηγεί τους ανθρώπους σε αποτρόπαιες πράξεις, τους κάνει ατομιστές, καχύποπτους και αδίστακτους (κατάργηση αγάπης, σεβασμού, ανθρωπιάς / επικρατεί ο νόμος του ισχυρότερου)
  • -    όλοι οι τομείς της οικονομίας (εμπόριο, γεωργία, βιομηχανία) πλήττονται & δημιουργούνται ελλείψεις σε υλικά αγαθά > υποσιτισμός
  • -    καταστροφή φυσικού & οικιστικού περιβάλλοντος / υλικές ζημιές κυρίως σε έργα υποδομής   
  • -      η επιστήμη & η τεχνολογία τίθενται στην υπηρεσία του πολέμου ,ενώ αναστέλλεται η καλλιτεχνική & πνευματική δημιουργία
  • -   αρνητικές ψυχολογικές επιπτώσεις στα άτομα που έχουν βιώσει την εμπειρία του πολέμου

Τρόποι αποφυγής των πολέμων
-        Η ανάπτυξη ανθρωπιστικής παιδείας θα δημιουργήσει ώριμους & σκεπτόμενους ανθρώπους που δεν θα παρασύρονται από το φανατισμό & τις προκαταλήψεις αλλά θα ενδιαφέρονται για το καλό του συνόλου. Το σχολείο μέσα από τη διδασκαλία της ιστορίας & της λογοτεχνίας πρέπει να δώσει έμφαση στα δεινά που προκαλεί ο πόλεμος και να καλλιεργήσει τα φιλειρηνικά αισθήματα του ατόμου. Επίσης, μπορεί να γνωρίσει στον μαθητή την ιστορία και τον πολιτισμό των άλλων λαών, να τονίσει τις ομοιότητες και τα κοινά στοιχεία στον τρόπο ζωής και τις αντιλήψεις τους, εξουδετερώνοντας τα στερεότυπα που γεννούν τα μίση και τις εχθρότητες.    
-        Τα Μ.Μ.Ε. να ευαισθητοποιήσουν την κοινή γνώμη σχετικά με τις τραγικές συνέπειες του πολέμου & να προτρέπουν τους πολίτες να πιέζουν τις κυβερνήσεις σε περίπτωση που με τις ενέργειές τους θέτουν την ειρήνη σε κίνδυνο.
-        Οι διεθνείς οργανισμοί (Ο.Η.Ε.) πρέπει να ανακτήσουν το κύρος τους & να εντείνουν τις προσπάθειές τους για την ειρηνική επίλυση των διαφορών μεταξύ των λαών, το σταδιακό αφοπλισμό των κρατών, την τήρηση του διεθνούς δικαίου.
-        Οι πνευματικοί άνθρωποι με το έργο τους & την ενεργή συμμετοχή τους  στα κοινά μπορούν να διαδίδουν και να υπερασπίζονται τα ιδανικά της ειρήνης, δίνοντας έτσι το παράδειγμα στους υπόλοιπους ανθρώπους.
-        Ο ρόλος της τέχνης είναι σημαντικός. Η καλλιτεχνική δημιουργία με την ευαισθησία που τη διακρίνει μπορεί να αφυπνίζει τους ανθρώπους για τα δεινά του πολέμου και να τους ωθεί στη διεκδίκηση μιας ειρηνικής κοινωνίας.(πηγή :διαδίκτυο).

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ PDF:   https://drive.google.com/file/d/1mMw_GA5aTk31Zl_J9GVBJ47RaOZ9SQLe/view?usp=sharing



ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΚΟΥΣΤΕ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟ:


ΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ;ΓΙΑΤΙ ΕΠΙΘΥΜΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ;

3 σχόλια:

  1. Τι εννοείτε δομικά μέρη της παραγράφου και τρόπο ανάπτυξης στο Β. ΔΡΑΣΕΙΣ στην ερώτηση 1ζ;
    Λύσεις που μπορούμε να βρούμε για το φύλλο εργασίας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. https://filologikaek.blogspot.com/2017/09/blog-post_98.html?m=0.Σ αυτήν την ανάρτηση μπορείτε να διαβάσετε για τα
    δομικά μέρη της παραγράφου και για τους τρόπους ανάπτυξης,καθώς και στα βιβλία της γλώσσας του γυμνασίου.Δείτε και άλλες αναρτήσεις που αναφέρομαι σ' αυτό το θέμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή