Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2016

Ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ, ΛΙΤΣΑ ΨΑΡΑΥΤΗ,ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ,ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

"Ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ' ,ΛΙΤΣΑ ΨΑΡΑΥΤΗ,ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ,ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ







J. George Brown, Ο μικρός λούστρος. 1879. Ιδιωτική Συλλογή.






           ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΔΟΜΗΜΕΝΗΣ ΜΟΡΦΗΣ
           ΣΤΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ:
               
Ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ ,ΛΙΤΣΑ  ΨΑΡΑΥΤΗ.


Α.ΥΠΟΜΝΗΣΕΙΣ

1)Διαβάστε το εισαγωγικό σημείωμα του σχολικού βιβλίου των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και το βιογραφικό της συγγραφέως  Λ.Ψαραύτη(σελίδες165-167) ή ΕΔΩ.

2)Δείτε το βίντεο στο youtube για τα δικαιώματα του παιδιού: https://youtu.be/_x4kywJLZDY  .

3)Ο μικρός Κωνσταντής παίρνει στην καρδιά της κυρίας Δέσποινας τη θέση του εγγονού της. Οι διάλογοι με ρεαλισμό αποκαλύπτουν τα συναισθήματα των ηρώων.

4α) Ποια είναι η γνώμη και τα συναισθήματά σας για το γεγονός ότι πολλά παιδιά αναγκάζονται να εργάζονται και να ζουν κάτω από άθλιες συνθήκες; β)Ποιοι νομίζετε ότι οφείλουν να φροντίζουν γι’ αυτά τα παιδιά;

Β.ΔΡΑΣΕΙΣ

1)α)Διαβάστε  το κείμενό σας από το σχολικό βιβλίο(σελίδες 165-166).β)Τα θεματικά κέντρα του διηγήματος: παιδιά των φαναριών και κοινωνική αδιαφορία ,οι οικονομικοί μετανάστες και τα προβλήματά τους, η αγάπη, ανακούφιση  στον παιδικό πόνο. Να αναζητήσετε τα θέματα αυτά στο κείμενο.

2)Χωρίστε το κείμενο σε νοηματικές ενότητες  και, αφού χωριστείτε σε ομάδες, δώστε από έναν σύντομο τίτλο σε κάθε ενότητα:

1η ενότητα: Μόλις το φανάρι…………..από τη δυνατή βροχή:

 

 

2η ενότητα: Η κυρία Δέσποινα ………….. να φάνε μαζί τη μαγειρίτσα:

 

 

3)Υπογραμμίστε σε συνεργασία με τα μέλη της ομάδας σας τα ρήματα και τα επίθετα από κάθε ενότητα ,που εκφράζουν την ψυχική και σωματική κατάσταση του παιδιού και της κυρίας  Δέσποινας.

4)Ποια κοινά στοιχεία και ποιες διαφορές βρίσκετε στη ζωή της γυναίκας και του Κωνσταντή;

5)Να βρείτε δύο σημεία μέσα στο κείμενο από τα οποία φαίνονται οι λόγοι που οδήγησαν την κυρία Δέσποινα στην απόφασή της να φιλοξενήσει το παιδί.

                                                   

               

Γ.ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

1)Γράψτε μια δική σας συνέχεια του διηγήματος σε 8-12 σειρές.

2)Να εκφράσετε τη γνώμη σας για τη στάση και τη συμπεριφορά της ηλικιωμένης γυναίκας απέναντι στο παιδί.

3) «..ποιος ξέρει ..πόσα είχε διδαχτεί από τη ‘φιλανθρωπία’ των ανθρώπων»: Ποιες καταστάσεις έκαναν τον Κωνσταντή καχύποπτο και επιφυλακτικό απέναντι στους ανθρώπους;

4)α)Ποιος είναι ο αφηγητής στο διήγημα;(διαβάστε για την αφήγηση και τον αφηγητή)

   β)Ποιος ο ρόλος των σύντομων διαλόγων μέσα στο κείμενο;

5)Βρείτε ή ζωγραφίστε μία εικόνα ή γράψτε δικό σας κείμενο σχετικά με μικρά παιδιά που εργάζονται και εκφράστε  με αυτά την αντίθεσή σας σ’ αυτό το φαινόμενο.(παιδική εργασία).

6)α)Διαβάστε το διήγημα : «Ο Βάνκας» στις σελίδες 190-194 του βιβλίου σας της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. β)Δείτε το βίντεο: https://youtu.be/wlLZQdo6qBA  για τον Βάνκα.  γ)Να βρείτε κοινά στοιχεία και διαφορές από τον Κωνσταντή. 

ΔΕΙΤΕ  ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΤΕΙΤΕ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ "ΒΑΝΚΑ"

Μελετήστε το κείμενο "Ο Κωνσταντής"  και με το  Φύλλο Εργασίας ΕΔΩ .
Δείτε τα  βασικά σχήματα λόγου με παραδείγματα ΕΔΩ.
Διαβάστε για την αφήγηση, τον αφηγητή και τους αφηγηματικούς τρόπους στη λογοτεχνία ΕΔΩ  .

Ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ,Λ.ΨΑΡΑΥΤΗ,ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Ο Βάνκας σε βίντεο

 ΔΕΙΤΕ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΣΕΧΩΦ:

http://www.slideshare.net/vserdaki/ss-44046827

ΚΑΙ ΑΛΛΑ:

http://www.slideshare.net/evageliapatera/ss-42181240

Δείτε και άλλα στοιχεία για την παιδική εργασία ΕΔΩ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου