Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2016

ΠΡΩΙΝΟ ΑΣΤΡΟ-ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ,ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

"ΠΡΩΙΝΟ ΑΣΤΡΟ",ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ,ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ




ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΡΙΤΣΟΥ:http://www.greek-language.gr/Resources/literature/education/literature_history/search.html?details=70


ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΔΩ




Γιατί δεν είναι, κοριτσάκι,
να μάθεις μόνο
εκείνο που είσαι
εκείνο που έχεις γίνει,

Είναι να γίνεις
ό,τι σου λέει
κι ο ρόδινος καρπός που πέφτει
κι η μακρινή σελήνη
στον κοντινό καθρέφτη.

Είναι να γίνεις
ό,τι ζητάει
η ευτυχία του κόσμου,
είναι να φτιάχνεις, κοριτσάκι,
την ευτυχία του κόσμου.

Άλλη χαρά
δεν είναι πιο μεγάλη
απ' τη χαρά που δίνεις.

Να το θυμάσαι, κοριτσάκι.


1)Παραπάνω διαβάζουμε ένα ακόμα απόσπασμα από το "Πρωινό άστρο". Βρίσκετε κάποια κοινά στοιχεία με το απόσπασμα του σχολικού σας εγχειριδίου;

2)Kοιμάται το τριαντάφυλλο κοντά στη μαντζουράνα,
κοιμάται το παιδάκι μου με τη γλυκιά του μάνα.

Kοιμάται το παιδάκι μου στην αργυρή του κούνια,
στην αργυρή και στη χρυσή και στη μαλαματένια.
Kοιμήσου συ, παιδάκι μου, κι εγώ σε νανουρίζω,κι εγώ την κούνια σου κουνώ, γλυκά να σε κοιμίζω.
Kοιμήσ'  αστρί, κοιμήσ'  αυγή, κοιμήσου, νιο φεγγάρι,
κοιμήσου, κυρά θάλασσα με το χρυσό σου ψάρι.

Το παραπάνω είναι ένα δημοτικό νανούρισμα. Να αναζητήσετε ομοιότητες και διαφορές από το "Πρωϊνό άστρο".

Δείτε τα βίντεο:https://youtu.be/El-u8S6YaLM


https://youtu.be/1dOraDQ7gnc


  ΕΝΑ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΡΙΤΣΟΥ!!!!!

ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ Γ.ΡΙΤΣΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥΣ ΕΔΩ

2 σχόλια:

  1. Μπράβο Εύη μου!! Ωραία παρουσίαση και το τραγούδι του Παπακωνσταντίνου υπέροχο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου,σ'ευχαριστώ πολύ.Είναι μακρύς,μακρύς ο δρόμος και μακάρι να τα καταφέρνουμε.....

      Διαγραφή