Κυριακή 22 Οκτωβρίου 2023

Ασκήσεις επανάληψης, Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου, ενότητα 1η

Ασκήσεις επανάληψης στην ενότητα 1 της Γλώσσας Β΄ Γυμνασίου

ΖΑΚΥΝΘΟΣ
Αφού μελετήσετε το υλικό της ενότητας 1 ,εξασκηθείτε :https://filologikaek.blogspot.com/2017/09/1.html#more

1)Διορθώστε το Λάθος ,όπου υπάρχει στις προτάσεις της Α΄στήλης, γράψτε το Σωστό στη Β΄στήλη και βάλτε √, εφόσον η πρόταση της στήλης Α είναι σωστή:

Α

Β

1.Ένας φίλος χτυπούσε την πόρτα τους.           Η λέξη ένας είναι το υποκείμενο του ρήματος.

 

 

 

2.Απαγορεύεται να χρησιμοποιείτε το κινητό τηλέφωνο την ώρα του μαθήματος.
                              
Η υπογραμμισμένη πρόταση είναι το υποκείμενο του ρήματος απαγορεύεται.                      

 

 

 

3.Δοκιμάστε τις ντόπιες λιχουδιές.                            

Το υποκείμενο του ρήματος εννοείται και είναι το εσύ.

 

 

 

4. Ο ερχομός ενός ξένου είναι γεγονός ακόμα και στην πρωτεύουσα της Ιθάκης.  

Η υπογραμμισμένη λέξη είναι το υποκείμενο του ρήματος.

 

 

 

5.ημίχρονο,σύντροφος,διχοτόμος,ξεκουφαίνω:          τα υπογραμμισμένα τμήματα των λέξεων είναι λόγια αχώριστα μόρια.

 

 

 

6.επίγειος,ενήλικος,ημίθεος,αρχιληστής:  

να εντοπίσετε τα αχώριστα μόρια και να τα γράψετε στη Β΄στήλη.

 

 

 

7. «Το σχολείο είναι ο ιδανικός χώρος για την εκπαίδευση των εφήβων.Από τη μια μεριά,μέσα στις αίθουσές του ο μαθητής αποκτά γνώσεις και εμπειρίες που δύσκολα θα βρει σε άλλον χώρο.Η εκμάθηση των διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων πλουτίζει το μυαλό του .Από την άλλη,η συνεργασία με τους συνομηλίκους του τον γεμίζει εμπειρίες,του δίνει χαρά ,τον ωριμάζει. Γι΄αυτό θεωρείται το πρώτο και σημαντικό «στέκι» του εφήβου.»

Η παράγραφος αναπτύσσεται με σύγκριση –αντίθεση.

 

 

 

8.Να αναπτύξετε στο τετράδιό σας την παρακάτω θεματική περίοδο με σύγκριση- αντίθεση:

Ο καθηγητής διδάσκει το μάθημά του και προσπαθεί για το καλύτερο και ο μαθητής επιδιώκει να αποκομίσει όσο το δυνατόν περισσότερα από αυτό.

 

 

 

2)Στον παρακάτω σύνδεσμο του ηλεκτρονικού λεξικού της Κοινής Νεοελληνικής του  Τριανταφυλλίδη να αναζητήσετε τη σημασία δύο αχώριστων μορίων και να γράψετε 4 λέξεις που τα περιλαμβάνουν:   

https://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/index.html                                                                                        

Αχώριστο μόριο:

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3)Σε μία παράγραφο 8-10 γραμμών επιχειρήστε να δικαιολογήσετε σε μια φιλική σας παρέα γιατί θα επιλέγατε ένα συγκεκριμένο άθλημα ή χόμπι (π.χ. ορειβασία, κολύμβηση, κιθάρα, χορός…...).

4)Χωριστείτε σε δύο ομάδες. Κάθε μέλος της πρώτης να γράψει μία παράγραφο με την τεχνική της σύγκρισης-αντίθεσης για τα ταξίδια με δύο διαφορετικά μέσα (π.χ. οδικά ταξίδια – αεροπορικά ταξίδια).  

Κάθε μέλος της δεύτερης ομάδας να γράψει μία παράγραφο με την τεχνική της αιτιολόγησης, εξηγώντας γιατί προτιμά τα ταξίδια με ένα συγκεκριμένο μεταφορικό μέσο. Όλοι θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε λέξεις της αντίστοιχης στήλης της άσκησης 1 από το λεξιλόγιο στο σχολικό βιβλίο.

5)Να αναπτύξετε μια παράγραφο με συνδυασμό διαφορετικών τρόπων ανάπτυξης  με θέμα:  « η Ελλάδα διαθέτει πολλά αξιοθέατα και τόπους αναψυχής»(σε 80 λέξεις περίπου).Στη συνέχεια να ανταλλάξετε το τετράδιό σας με τον διπλανό/ή σας και να αξιολογήσετε την παράγραφό του/της με βάση τα κριτήρια του παρακάτω πίνακα. Σημειώστε για το καθένα ένα στο αντίστοιχο τετράγωνο(λίγο, αρκετά..):

Σε ποιο βαθμό η παράγραφος ανταποκρίνεται στα κριτήρια που τίθενται;

Λίγο

Αρκετά

Πολύ

Πάρα πολύ

1.Η θεματική της περίοδος είναι ενδιαφέρουσα και ανταποκρίνεται στο ζητούμενο.

 

 

 

 

2.Αναπτύσσεται με τουλάχιστον δύο διαφορετικούς τρόπους.

 

 

 

 

3.Χρησιμοποιούνται συνδετικές λέξεις μεταξύ των περιόδων της.

 

 

 

 

4.Απαντά στο θέμα που σας δόθηκε.

 

 

 

 

5.Δεν έχει εκφραστικά λάθη.

 

 

 

 

6.Δεν έχει ορθογραφικά λάθη.

 

 

 

 


       Έπειτα παίρνετε το τετράδιό σας και αξιολογείτε εσείς τη δική σας παράγραφο! Συγκρίνετε!😊


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου