Δευτέρα 6 Νοεμβρίου 2023

Η ζωή στη Σύμη,Ευγ.Φακίνου,Λογοτεχνία Α΄Γυμνασίου

Η ζωή στη Σύμη, Ευγ.Φακίνου, Φύλλο εργασίας, Λογοτεχνία Α΄ Γυμνασίου


Α.ΥΠΟΜΝΗΣΕΙΣ

1)Διαβάστε με προσοχή  το κείμενο   http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2228/Keimena-Neoellinikis-Logotechnias_A-Gymnasiou_html-empl/index06_04.html  .

2)H συγγραφέας: Η Ευγενία Φακίνου γεννήθηκε το 1945 στην Αλεξάνδρεια. Μεγάλωσε στην Αθήνα και σπούδασε γραφικές τέχνες και ξεναγός. Εργάστηκε για μερικά χρόνια σε περιοδικά ως γραφίστρια. Το 1976 δημιούργησε το κουκλοθέατρο "Ντενεκεδούπολη".'Εχει γράψει και έχει εικονογραφήσει πολλά παιδικά βιβλία. Το 1982 κυκλοφόρησε το πρώτο της μυθιστόρημα "Αστραδενή". Τα μυθιστορήματα της έχουν μεταφραστεί και κυκλοφορούν στα γερμανικά, αγγλικά, ρωσικά, ουγγρικά, δανέζικα, γαλλικά, ολλανδικά, ιταλικά και σερβικά. Το 2005 τιμήθηκε με το Βραβείο Αναγνωστών για το μυθιστόρημα της "Η μέθοδος της Ορλεάνης" και το 2008 με το Κρατικό Βραβείο Διηγήματος για τη συλλογή διηγημάτων "Φιλοδοξίες κήπου".(biblionet.gr)

3)Συζητήστε στην τάξη για τις εμπειρίες της Αστραδενής στη Σύμη.Έχετε ζήσει στην επαρχία ;Ποιες είναι οι δικές σας σκέψεις γι’ αυτό;Συγκρίνετε με τη ζωή σας στην πόλη.

4)Δείτε τη Σύμη:https://youtu.be/S_vZqzNtZZI

Β.ΔΡΑΣΕΙΣ:

1)Να εντοπίσετε τις βασικές πληροφορίες του κειμένου: τόπος, χρόνος ,πρόσωπα, σκηνικό.

ΤΟΠΟΣ

ΧΡΟΝΟΣ

ΠΡΟΣΩΠΑ

ΣΚΗΝΙΚΟ(κάποια στοιχεία των σκηνών)

2)Να γράψετε τα βασικά σημεία της δράσης της ηρωίδας στο κείμενο και να σχολιάσετε την εξάρτησή της από το περιβάλλον(σε 5-6 σειρές):

ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΔΡΑΣΗΣ ΤΗΣ ΗΡΩΙΔΑΣ

 

 

 

 

 

 

3)Εντοπίζετε κάποιο πρόβλημα που απασχολεί την ηρωίδα; Να το σχολιάσετε στην τάξη.

4)Να δώσετε από έναν τίτλο στις ενότητες του κειμένου:

1η Στη Σύμη…φρόνιμα

 

2η Ο πατέρας…..έξω

 

3ηΚάτω…..κουρελούδες

 

5)Να βρείτε τους αφηγηματικούς τρόπους που χρησιμοποιεί η συγγραφέας και να γράψετε από ένα παράδειγμα για τον καθένα:

ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟΙ ΤΡΟΠΟΙ

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

αφήγηση

 

περιγραφή

 

διάλογος

 

Εσωτερικός μονόλογος

 

σχόλιο

 

6)Να συνδέσετε τις εικόνες που συνοδεύουν το κείμενο με στοιχεία του κειμένου. Σχολιάστε τη χρήση τους.

7)Μπορούμε να συνδέσουμε το απόσπασμα με κάποιες κοινωνικές παραμέτρους;(η δράση των προσώπων και τα συναισθήματά τους σχετίζονται με κοινωνικά δεδομένα της εποχής που διαδραματίζονται τα γεγονότα;).Συζήτηση για τους λόγους που οδήγησαν την ηρωίδα στην πόλη.

8)Να αντιστοιχίσετε τις φράσεις του κειμένου στην Α΄ στήλη με το είδος των  εκφραστικών  μέσων  που τους αντιστοιχούν στη Β΄ στήλη:   Α                                                                                                Β

1.Εδώ τα παράθυρα είναι αδύνατα.

α.επανάληψη

2.  σα φάρμακο

β.επίθετα

3. το ένα παράθυρο  της κουζίνας έχει το πρεβάζι του φτιαγμένο νεροχύτη

γ. μεταφορά

4. ψηλά ψηλά

δ.εικόνα

5. είναι ωραίο ,γλυκό νερό

ε.παρομοίωση

Γ.ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

1)Να αφηγηθείτε σε συμμαθητή σας που έλειπε από το μάθημα το περιεχόμενο του αποσπάσματος σε 80-100 λέξεις.

2)Να συγκρίνετε τη ζωή στην πόλη με τη ζωή στη Σύμη:

ΣΥΜΗ

ΑΘΗΝΑ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3)Ποια παιχνίδια έπαιζαν τα παιδιά στη Σύμη; Τα γνωρίζετε; Να βρείτε στοιχεία και για άλλα παιχνίδια που παίζονταν παλιότερα. Συγκρίνετε με τον τρόπο που εσείς σήμερα περνάτε τον ελεύθερο χρόνο σας.

4)Να βρείτε τα ονόματα που αναφέρονται στο κείμενο. Να αναζητήσετε και άλλα ασυνήθιστα ονόματα από διάφορες περιοχές της Ελλάδας. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου