Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2025

"Ελεύθεροι Πολιορκημένοι",Δ. Σολωμός,Λογοτεχνία Γ΄Γυμνασίου

"Ελεύθεροι Πολιορκημένοι",Διονύσιος Σολωμός, Λογοτεχνία Γ΄ Γυμνασίου, Παρουσίαση,  Διαδραστικές ασκήσεις, Βίντεο AI

ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ,Δ.ΣΟΛΩΜΟΣ,ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΤΑ ΕΠΤΑΝΗΣΑ :Βίντεο με το AI                                  



ΕΔΩ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ


ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ Β΄ΣΧΕΔΙΑΣΜΑΤΟΣ (αποσπάσματα I,II) ME   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ  (πατήστε τον σύνδεσμο για άνοιγμα της παρουσίασης, διαδραστικές ασκήσεις σε αυτήν)






"Ελεύθεροι Πολιορκημένοι",Δ.Σολωμός,Δημιουργική γραφή,Λογοτεχνία Γ΄Γυμνασίου

"Ελεύθεροι Πολιορκημένοι", Δ. Σολωμός, Ασκήσεις Δημιουργικής γραφής, Λογοτεχνία Γ΄ Γυμνασίου
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ,ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ,ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Άλμπερτ ΄Ανκερ,1875

                            ΑΣΚΗΣΕΙΣ    Δ Η Μ Ι Ο Υ Ρ Γ Ι Κ Η Σ  Γ Ρ Α Φ Η Σ
ΜΕ ΤΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΡΓΟ «ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ» Δ.ΣΟΛΩΜΟΥ, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

B΄σχεδίασμα           

I

Άκρα του τάφου σιωπή στον κάμπο βασιλεύει·

λαλεί πουλί, παίρνει σπυρί, κι η μάνα το ζηλεύει.

Τα μάτια η πείνα εμαύρισε· στα μάτια η μάνα μνέει·

στέκει ο Σουλιώτης ο καλός παράμερα και κλαίει:

«Έρμο τουφέκι σκοτεινό, τι σ' έχω 'γώ στο χέρι;

οπού συ μου 'γινες βαρύ κι ο Αγαρηνός το ξέρει».

1)Προσπαθήστε να δημιουργήσετε ένα καινούργιο ποίημα αντικαθιστώντας όσα ρήματα είναι δυνατόν από αυτά που χρησιμοποιεί ο ποιητής με δικά σας συνώνυμα. Πώς σας φαίνεται το δημιούργημά σας;  ΄Αλλαξε το ύφος του ποιήματος;(για το Ύφος διαβάστε εδώ)

2)Δώστε έναν δικό σας τίτλο στο ποίημα

3)Συμπληρώστε την ακροστιχίδα με λέξεις που ταιριάζουν στο περιεχόμενο του ποιήματος:

Ε

Λ

Ε

Υ

Θ

Ε

Ρ

Ο

Ι

4)Να μετατρέψετε το ποίημα σε πεζό κείμενο 10-15 σειρών, αφού ολοκληρώσετε την ανάλυσή του. 

Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2025

Επιστολή-Άρθρο -Ημερολόγιο ,Βίντεο, Γλώσσα Γυμνασίου

ΠΩΣ ΣΥΝΤΑΣΣΩ ΜΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ (Βίντεο),ΕΝΑ ΑΡΘΡΟ (Βίντεο),ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ(Βίντεο), ΓΛΩΣΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ,ΑΡΘΡΟ,ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ,ΓΛΩΣΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
 ,

1.Πώς γράφουμε μια   επιστολή

α) Δεξιά και επάνω σημειώνουμε τον χρόνο και τον τόπο  π.χ.  Αθήνα 15-09-2022

β) Ξεκινάμε με την προσφώνηση του τύπου «Αξιότιμε κύριε», όταν η επιστολή
είναι επίσημη, και με την προσφώνηση «Αγαπητέ…», όταν η επιστολή είναι φιλική.

γ) Η αφορμή, το θέμα και ο σκοπός πρέπει να αναφερθούν στον πρόλογο.

Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2025

"Ζητείται ελπίς", Αντώνης Σαμαράκης ,Λογοτεχνία Γ' Γυμνασίου



"ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΕΛΠΙΣ", ΑΝΤΩΝΗΣ  ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ, ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΔΟΜΗΜΕΝΗΣ ΜΟΡΦΗΣ,ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 







Α.ΥΠΟΜΝΗΣΕΙΣ:
1)Διαβάστε το κείμενο στο: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-C113/351/2369,9044/ και στο σχολικό βιβλίο ,σελίδες 235-238 
και για την μεταπολεμική λογοτεχνία ΕΔΩ , στη σελίδα 219 του σχολικού βιβλίου και στο παρακάτω βίντεο:


Πέμπτη 30 Οκτωβρίου 2025

"Απομνημονεύματα" Γιάννη Μακρυγιάννη, Βίντεο AI,Λογοτεχνία Γ΄ Γυμνασίου

"Απομνημονεύματα" Γιάννη Μακρυγιάννη, Βίντεο AI, Λογοτεχνία Γ΄ Γυμνασίου 



«Το περιεχόμενο τής γραφής τού Μακρυγιάννη είναι ο ατελείωτος και πραγματικός αγώνας ενός ανθρώπου που, με όλα τα ένστικτα τής φυλής του ριζωμένα βαθιά μέσα στα σπλάχνα του, αναζητά την ελευθερία, το δίκιο, την ανθρωπιά. Πολέμησε, αγωνίστηκε, πίστεψε, σακατεύτηκε, αηδίασε, θύμωσε. Αλλά έμεινε –όπως βγαίνει από το γράψιμό του το απελέκητο– πάντα ορθός, ώς το τέλος: άνθρωπος στο ύψος τού ανθρώπου. Δεν έγινε μήτε υπεράνθρωπος μήτε σκουλήκι.»

Γ. Σεφέρης, «Ένας Έλληνας, ο Μακρυγιάννης»

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ ΣΕ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΝΕΟ



1)Απομνημονεύματα :Διαβάστε ,επίσης ,από το σχολικό βιβλίο σελ.45 ή ΕΔΩ  και ΕΔΩ(δες στην αυτοβιογραφία). Το απομνημόνευμα βασίζεται στην ταύτιση των προσώπων του συγγραφέα, του αφηγητή και του πρωταγωνιστή της ιστορίας.Στο απομνημόνευμα αναπλάθονται εμπειρίες και συμβάντα που έζησε και μαρτυρεί ο συγγραφέας. Κεντρικά χαρακτηριστικά του είδους είναι η υποκειμενικότητα και η αυτοδικαιωτική πρόθεση, δηλαδή η συστηματική προσπάθεια του αφηγητή να παρουσιάσει το παρελθόν με τρόπο που τονίζει την προσωπική του συμβολή στα γεγονότα ή γενικότερα δικαιώνει την προσωπικότητά του.Οι αυτοβιογραφίες και τα απομνημονεύματα χρησιμεύουν ως πολύτιμη ιστορική πηγή όχι μόνο για τις επιμέρους πληροφορίες που περιέχουν, αλλά κυρίως για τη γνώση που μας μεταφέρουν αναφορικά με το πώς οι άνθρωποι μιας ορισμένης κοινωνικής ομάδας και εποχής βιώνουν και ερμηνεύουν τη σχέση τους με την πραγματικότητα της εποχής τους. Παράλληλα, όμως, τα απομνημονεύματα   συχνά διαθέτουν λογοτεχνικές αρετές που τα καθιστούν αξιόλογα και κάποτε συναρπαστικά αναγνώσματα, πέραν της αξίας τους ως πηγών για την κατανόηση του παρελθόντος.(από το σχολικό βιβλίο)

Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2025

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ,ΑΦΗΓΗΣΗ,ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ, ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ. ΓΛΩΣΣΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΕΝΟΤΗΤΑ 3

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ,ΑΦΗΓΗΣΗ,ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ-ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ,ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ,ΓΛΩΣΣΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ,ΕΝΟΤΗΤΑ3η,ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ,ΒΙΝΤΕΟ AI
ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ,ΓΛΩΣΣΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ


                                  ΦΥΛΛΟ  ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΔΟΜΗΜΕΝΗΣ ΜΟΡΦΗΣ
                              ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΓΛΩΣΣΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
                    ΕΝΟΤΗΤΑ 3η : ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΑΦΗΓΗΣΗ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ


Α.ΥΠΟΜΝΗΣΕΙΣ:

Απόσπασμα από το βιβλίο της ΄Αλκης Ζέη :«Το καπλάνι της βιτρίνας»
 Είχε σκοτεινιάσει για καλά. Η θάλασσα δεν ξεχώριζε. Μονάχα ακούγαμε ένα «παφ» και γέμιζαν τα τζάμια δάκρυα. Ο δρόμος έξω ήταν έρημος. Ήταν σκοτεινά και φοβόμουνα. Τότε ακούστηκαν τραγουδιστά τα μαγικά λόγια: ΠΑ, ΒΟΥ, ΓΑ, ΔΕ, ΚΕ, ΖΩ, ΝΗ… Ήταν ο παππούς. Όταν τέλειωνε τη μελέτη του, έψελνε σε μια παράξενη γλώσσα που τη λένε βυζαντινή.

Ερώτηση:1)Τι βλέπετε στην παραπάνω εικόνα;Να την περιγράψετε με συντομία
.
2)Το παραπάνω κείμενο είναι αφηγηματικό.Ποιες πληροφορίες μας δίνει;(ήρωες,χώρος,χρόνος).