ΕΝΩΜΕΝΗ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ,ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ,ΑΝΑΦΟΡΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ, ΣΥΝΩΝΥΜΑ-ΑΝΤΩΝΥΜΑ ,ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ,ΕΝΟΤΗΤΑ 4
ΔΟΜΗΜΕΝΗΣ ΜΟΡΦΗΣ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΕΝΟΤΗΤΑ 4η: «ΕΝΩΜΕΝΗ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ»
Α.ΥΠΟΜΝΗΣΕΙΣ:
1)Διαβάστε τα κείμενα του σχολικού
βιβλίου 1,3,6,7 και τα συμπεράσματα στα «Μαθαίνω
ότι» της ενότητας, σελίδες 63-86
ή στο:http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-C107/358/2414,9253/,http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-C107/358/2414,9254/
.
2) Διαβάστε α) για τις αναφορικές προτάσεις(σελ.151-152) στη Γραμματική της Νέας Ελληνικής και στο:https://filologikaek.blogspot.com/2022/03/blogpost_20.html και http://filologikaek.blogspot.com/2019/02/blog-post_6.html και β) για τα Συνώνυμα-αντώνυμα στη σελίδα 163 της Γραμματικής της Νέας ελληνικής ,στο τέλος του φύλλου εργασίας ασκήσεις και κουίζ ΕΔΩ και. ΕΔΩ.
3)Ποιες είναι οι μέχρι τώρα γνώσεις σας
για τον ρόλο της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης στη ζωή των πολιτών των χωρών που ανήκουν
σε αυτήν;
4)Δείτε τα βίντεο: https://youtu.be/NpXfBXCdpaM
, https://youtu.be/XxutY7ss1v4
https://youtu.be/H_sWw2tbzMo https://youtu.be/TxOFgAdnE0s , https://youtu.be/24EU96PpRiM Διαβάστε πληροφορίες στο :https://europa.eu/european-union/about-eu_el .Σημειώστε κάποιες πληροφορίες που
δεν γνωρίζατε μέχρι σήμερα και τις θεωρείτε σημαντικές. Απαντήστε στις ερωτήσεις:
α) Ποια ήταν η πρώτη ονομασία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όταν ιδρύθηκε στα 1952; …………………………………………………………………………………………..……… β) Ποια η χρονολογία ένταξης της Ελλάδας ; ……………… γ) Το 1992 γίνεται η μετονομασία της από ΕΟΚ σε .……………...………………… δ) Πότε έγινε η μεγαλύτερη διεύρυνση στην Ε.Ε;…………………………………… Πόσες χώρες εντάχθηκαν; ……………………………………………………… ε) Πότε έγινε η τελευταία διεύρυνση; …………. στ) Πόσα κράτη-μέλη αριθμεί σήμερα η Ε.Ε.;……………………………………..
Β.ΔΡΑΣΕΙΣ(χωρισμός σε ομάδες):
1)ΚΕΙΜΕΝΟ1: Έρευνα: Οι Έλληνες νέοι οι πιο απογοητευμένοι στην Ευρώπη ,CNN Greece ,5 Μαϊου 2017
Ιδιαίτερα απογοητευμένοι και ανήσυχοι για το μέλλον
τους εμφανίζονται οι νέοι της Ευρώπης. Εκτός από το άγχος για το «αύριο» είναι
δύσπιστοι για την Ευρωπαϊκή Ένωση και τη βελτίωση της οικονομικής κατάστασης.
Ειδικότερα, έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το YouGov για λογαριασμό του Ινστιτούτου TUI σε νέους επτά χωρών, ηλικίας 16 έως 26 ετών, δείχνει ότι οι περισσότεροι φοβούνται πως το μέλλον τους είναι αβέβαιο, σε σχέση με αυτό που είχαν οι προηγούμενες γενιές. Οι Έλληνες είναι αυτοί που είναι κυρίως απαισιόδοξοι, όπως προκύπτει από την έρευνα καθώς το 82% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η ζωή τους θα επιδεινωθεί ακόμη περισσότερο και θα είναι χειρότερη από αυτή των γονιών τους. Όμως, η ελληνική νεολαία, όπως αναφέρει το «Έθνος» ,δεν είναι η μόνη που ανησυχεί για το αύριο.
Οι οικονομικές προοπτικές και η προσωπική ευημερία τους εκτιμούν ότι θα είναι σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από ότι των γονιών τους και στην Ιταλία (58%), τη Βρετανία (58%), τη Γαλλία (55%) και την Ισπανία (54%). Ακόμη και στη Γερμανία, όπου οι δείκτες της οικονομίας έχουν κινηθεί ανοδικά τα τελευταία χρόνια, το 33% των νέων βλέπει με σκεπτικισμό το επαγγελματικό του μέλλον.Η μοναδική χώρα στην οποία η νεολαία εμφανίζεται πιο αισιόδοξη είναι η Πολωνία, με το 47% των νέων να δηλώνει στην έρευνα σίγουρη ότι το αύριο μοιάζει πιο ελπιδοφόρο. Αυτό που εντυπωσιάζει από τα στοιχεία αυτά είναι πως χώρες του Νότου, όπως η Ισπανία και η Ιταλία που έχουν υψηλά ποσοστά ανεργίας στους νέους, βλέπουν τα επόμενα δύο χρόνια με θετική ματιά.
Το 47% των Ισπανών και το 44% των Ιταλών εκτιμούν ότι
η οικονομική κατάσταση θα βελτιωθεί στα επόμενα δύο χρόνια. Ανάλογες σκέψεις
προέρχονται και από την νεολαία της Γερμανίας, τα ποσοστά των οποίων φτάνει στο
48%.
Αντίθετα ,οι Έλληνες,
σύμφωνα με τα στοιχεία, δεν
βλέπουν ένα καλύτερα οικονομικό αύριο. Μόλις το 29% πιστεύει πως η
κατάσταση στην Ελλάδα θα βελτιωθεί, ενώ το 11% θεωρεί ότι θα επιδεινωθεί ακόμη
περισσότερο.
α)Ποιο είναι το είδος
του παραπάνω κειμένου και ποιο το βασικό μήνυμά του; β)Να σχολιάσετε το
περιεχόμενο της παραγράφου στις αγκύλες.γ)Ποια η άποψη των νέων της Ευρώπης για
το μέλλον τους; δ)Να χαρακτηρίσετε συντακτικά
τις υπογραμμισμένες δευτερεύουσες προτάσεις.ε)Ποιες οι συνδετικές λέξεις μεταξύ
των παραγράφων του κειμένου;
2)ΚΕΙΜΕΝΟ 2: Οι νέοι και
η Ευρώπη. Για ποιά Ευρώπη παλεύουμε Ρομπόλης
Σάββας (Πανεπιστημιακός και επιστημονικός διευθυντής του Ινστιτούτου
Εργασίας της ΓΣΕΕ).
13 Μαΐου 2014
Η συζήτηση για την Ευρώπη, σήμερα παρά
ποτέ, θέτει κρίσιμα ερωτήματα για την ισόρροπη ανάπτυξη, τη δημοκρατία και
την συνύπαρξη των
λαών στη βάση της αλληλεγγύης και της
κοινωνικής συνοχής. Μα πάνω από όλα, με αξιοπιστία οφείλουμε να ορίσουμε την πορεία για το
μέλλον αυτής της Ευρώπης, για τους νέους που εκπροσωπούν και εκφράζουν το αύριο
της.
Η προοπτική που αλλάζει την
καθημερινότητα πρέπει να αντιμετωπίζει με απόλυτη προτεραιότητα τα ζητήματα της
απασχόλησης και της ανεργίας. Κάθε επιμέρους στόχος, στη δική μας Ευρώπη, συμβάλει στην οικοδόμηση σχέσεων
ισότιμης συμμετοχής όλων και κυρίως του πλέον δυναμικού κομματιού της στο νέο περιβάλλον
που αγωνιζόμαστε να διαμορφώσουμε. Παλεύουμε μαζί στην Ευρώπη για
να ξεπεράσουμε και ανατρέψουμε τις συνέπειες
της κρίσης και να:
- διευρύνουμε και
ενισχύουμε τους ορίζοντες των λαών της, να εμβαθύνουμε τη δημοκρατία, τη
διαφάνεια, την σταθερότητα και την ισόρροπη και αλληλέγγυα ανάπτυξη.
- προτάσσουμε τα
ζητήματα της απασχόλησης και της ανεργίας, αναδεικνύοντας την ανθρώπινη
διάσταση της κρίσης. Τα κριτήρια (χρέος, έλλειμμα, πληθωρισμός) της Ευρωπαϊκής
Συνθήκης κατέδειξαν και καταδεικνύουν τις συνέπειες της Ευρώπης του
ανταγωνισμού ,κυρίως ,για τη ζωή των νέων και των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων.
- στρέφουμε και επικεντρώνουμε την πολιτική όλου του θεσμικού οικοδομήματος της Ένωσης στην κατεύθυνση της καταπολέμησης της ανεργίας.
Έχουμε την υποχρέωση απέναντι
στους εαυτούς μας και τους νέους:
- να
ανατρέψουμε τις συνθήκες που οδήγησαν σε αδιέξοδο ένα ολόκληρο λαό και να
οικοδομήσουμε συνθήκες ασφάλειας για τις επόμενες γενιές
- να
υιοθετήσουμε ένα συνολικό σχεδιασμό με την ανάπτυξη, την απασχόληση και την
ανασύσταση του κοινωνικού κράτους που θα δώσει προοπτικές στη ζωή μας.
Καλούμαστε να αγωνιστούμε ,για
να δημιουργήσουμε και προσφέρουμε μια κοινωνία που θα αμβλύνει
τις κοινωνικές ανισότητες, και θα οδηγεί στη μετάβαση σε ένα
περιβάλλον οικονομικής ανάπτυξης και κοινωνικής αλληλεγγύης.(διασκευή)
α)Ο
καθηγητής που μας έκανε ιστορία είναι εξαιρετικός. β)Ο καινούργιος μας
καθηγητής, που σπούδασε στην Αγγλία, είναι πολύ καλός. γ).Θα φάμε ό,τι βρούμε.δ)Θα
πάει όπου τον στείλεις. ε)Δώστε μου ό,τι θέλετε. στ)΄Ηρθε ο άνθρωπος με τον οποίο
συζητούσαμε χθες. ζ)Πρέπει να ληφθούν μέτρα για την προστασία των δασών, τα
οποία αποτελούν τον πνεύμονα του πλανήτη.
4)Να
αναπτύξετε μια παράγραφο με παραδείγματα ή αιτιολόγηση με Θεματική Περίοδο: «Η
Ελλάδα είναι χώρα–μέλος της Ε.Ε. και οι πολίτες της είναι ευχαριστημένοι (ή
δυσαρεστημένοι ή αδιάφοροι) γι’ αυτό ».Αξιοποιήστε τις πληροφορίες που
συλλέξατε από τα κείμενα, τα βίντεο και ό,τι συζητήθηκε στην τάξη.
Γ.ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:
1)Γράψτε
στο τετράδιό σας τα θέματα με τα οποία ασχοληθήκαμε στην ενότητα 4.
2)Δώστε
έναν δικό σας τίτλο στην ενότητα.
3)Γίνετε
δημοσιογράφος και ,αφού συντάξετε ένα σύντομο κείμενο σχετικό με την
Ε.Ε.,εκφωνήστε το μέσα στην τάξη(80 λέξεων περίπου).Οι συμμαθητές να
αποφασίσουν για τον καλύτερο συντάκτη και εκφωνητή,ο οποίος θα βραβευτεί από
τον(την) καθηγητή (-τρια) σας.
4)Να
γράψετε συνώνυμα και αντώνυμα των παρακάτω λέξεων: ισχυρός, φιλοπόλεμος, συμφωνία, αναλυτικός, δυσφορία, επιτυχής.
5)Να σχολιάσετε τις γελοιογραφίες. Ποια θέματα προβάλλουν;
6)Τρεις ομάδες των 2 μαθητών η καθεμία
να αναλάβουν ρόλους: ο ένας του ΄Ελληνα και ο άλλος ενός κατοίκου χώρας της Ε.Ε.(δραματοποίηση).Συζητήστε μεταξύ σας
για ένα κοινωνικό πρόβλημα που έχετε στις χώρες σας και πώς αντιμετωπίζεται από
αυτές.(προηγουμένως να έχετε συλλέξει πληροφορίες
για προβλήματα άλλων χωρών της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης.)
7)α)Αναζητήστε στο διαδίκτυο κείμενο με ταξιδιωτικές
εντυπώσεις από κάποια χώρα της Ε.Ε..Μεταφέρετε τις εντυπώσεις σας από αυτό
στην τάξη. β)Να συντάξετε ένα άρθρο για
τη σχολική εφημερίδα με θέμα: «Ταξιδεύω σε κάποια χώρα της Ε.Ε., για να γνωρίσω
τον τρόπο ζωής των ανθρώπων της, τις ομοιότητες και τις διαφορές της από τη χώρα μας».
8)Βρείτε μια αφίσα που να αναφέρεται
στην Ε.Ε. και στις σχέσεις μεταξύ των κρατών της.
9)Να συντάξετε μια επιστολή προς έναν (μία)νέο (-α) μιας χώρας της Ευρωπαϊκής
΄Ενωσης στην οποία θα τον (την)
ενημερώσετε για την εκπαίδευση στη χώρα
μας και θα ζητήσετε αντίστοιχες πληροφορίες για τη δική του (της) χώρα.
ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ. ΣΤΙΣ...ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ |
ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ Ε.Ε.
Η διασφάλιση της ειρήνης ανάμεσα
στα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η εδραίωση της δημοκρατίας στην
Ευρώπη. Η απο κοινού οικονομική ανάπτυξη
των μελών κρατών μέσω εμπορικών συνεργασιών. Η καλλιέργεια αλληλεγγύης ανάμεσα
στις λιγότερο και τις περισσότερο ανεπτυγμένες χώρες. Η δημιουργία ευρωπαϊκής συνείδησης στους
πολίτες των κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η προώθηση της κινητικότητας ανάμεσα
στα κράτη της Ευρώπης. Η ανάπτυξη του επιπέδου ζωής σε όλα
τα Ευρωπαϊκά κράτη και η προάσπιση των ανθρωπιστικών αξιών. |
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΚΑΙ ΕΔΩ
ΑΣΚΗΣΗ
Να βρείτε τα
συνώνυμα και τα αντώνυμα των
παρακάτω λέξεων:
|
ΣΥΝΩΝΥΜΑ |
ΑΝΤΩΝΥΜΑ |
αντίφαση |
|
|
συνένωση |
|
|
πόλεμος |
|
|
εξέλιξη |
πρόοδος |
οπισθοδρόμηση |
σταθερός |
|
|
σημαντικός |
|
|
ιδιαιτερότητες |
|
|
ενώνω |
|
|
καίριος |
σημαντικός |
ασήμαντος |
συνειδητοποιώ |
καταλαβαίνω |
αγνοώ |
ομοιομορφία |
|
|
ενθαρρύνω |
|
|
ενωμένη |
|
|
αλληλεγγύη |
|
|
ανάπτυξη |
|
|
φτώχεια
|
ανέχεια |
|
διαχωρίζω |
|
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου