Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2025

Σχολείο, Φύλλο εργασίας ,Γλώσσα Α΄ Γυμνασίου

 ΣΧΟΛΕΙΟ, ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ,ΓΛΩΣΣΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ


ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ- ΕΙΣΑΓΩΓΗ

«Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική
το σπίτι φτωχικό στις αμμουδιές του Ομήρου.
Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου στις αμμουδιές του Ομήρου…»(Οδυσσέας Ελύτης, Άξιόν εστί)

 

 

1)Συμπλήρωσε την ακροστιχίδα με λέξεις που σχετίζονται με το σχολείο:

Σ

Χ

Ο

Λ

Ε

Ι

Ο 

Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2025

"ΤΟΥ ΓΙΟΦΥΡΙΟΥ ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ ",Παραλογή, Λογοτεχνία Γ΄ Γυμνασίου

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ, "ΤΟΥ ΓΙΟΦΥΡΙΟΥ ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ", ΠΑΡΑΛΟΓΗ,ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ,ΒΙΝΤΕΟ Τ.Ν.

                 

        ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ   ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

                                   

  ΔΟΜΗΜΕΝΗΣ ΜΟΡΦΗΣ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ    ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ:  «ΤΟΥ ΓΙΟΦΥΡΙΟΥ ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ»,   ΠΑΡΑΛΟΓΗ








Α.ΥΠΟΜΝΗΣΕΙΣ:

1) ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΤΡΑΓΟΥΔΙΩΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΞΗΣ: 


α)Ο λιτός και πυκνός λόγος. Αποφεύγονται δηλαδή οι μακρηγορίες, τα επίθετα είναι ελάχιστα (συνήθως «χαρακτηριστικά») και ο λόγος συγκροτείται κυρίως με ουσιαστικά και ρήματα:    

Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2025

ΑΡΧΑΙΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ,ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

ΑΡΧΑΙΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ:ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ 1-10 ΤΗΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ


1)Στο παρακάτω κείμενο:α)Να βρείτε και να υπογραμμίσετε τα ουσιαστικά α΄ και β΄κλίσης και τα επίθετα της β΄κλίσης.  β)Να μεταφέρετε τα ουσιαστικά από τον ενικό στον πληθυντικό και αντίστροφα στην πτώση που βρίσκονται. γ)Οι υπογραμμισμένες αντωνυμίες να αναγνωρισθούν γραμματικά και να κλιθούν σε ενικό και πληθυντικό αριθμό στο ίδιο πρόσωπο ή γένος.   
Πλέομεν ὅσον τριακοσίους σταδίους καὶ νήσῳ μικρᾷ καὶ ἐρήμῃ προσφερόμεθα. Μείναντες δὲ ἡμέρας ἐν τῇ νήσῳ πέντε, τῇ ἕκτῃ ἐξορμῶμεν καὶ τῇ ὀγδόῃ καθορῶμεν ἀνθρώπους πολλοὺς ἐπὶ τοῦ πελάγους διαθέοντας, ἅπαντα ἡμῖν προσεοικότας καὶ τὰ σώματα καὶ τὰ μεγέθη, πλὴν τῶν ποδῶν μόνων· ταῦτα γὰρ φέλλινα ἔχουσιν·

ΟΜΗΡΟΥ ΙΛΙΑΔΑ:Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΠΟΥΣ,ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΟΜΗΡΟΥ ΙΛΙΑΔΑ ,Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΠΟΥΣ ΣΕ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Prezi

ΜΟΥΣΙΚΗ:ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ

ΙΛΙΑΔΑ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ,ΕΙΣΑΓΩΓΗ -ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ---BINTEO

ΙΛΙΑΔΑ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΕΙΣΑΓΩΓΗ:ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ                BINTEO



ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΤΗΝ Τ.Ν.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

1)Ποια είναι η χρονική θέση των επών του Ομήρου στην ευρωπαϊκή λογοτεχνία;

2)Ποιος είναι ο χρόνος σύνθεσης των επών;

Εισαγωγή στην Ιλιάδα - Κουίζ, Ιλιάδα Β΄ Γυμνασίου

Εισαγωγή στην  Ιλιάδα - Κουίζ, Ιλιάδα  Β΄ Γυμνασίου

Αφού μελετήσετε την εισαγωγή  του σχολικού βιβλίου και τις ερωτήσεις-απαντήσεις σε αυτήν,(ΕΙΣΑΓΩΓΗ  , Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΠΟΥΣεπιβεβαιώστε τις γνώσεις σας με  το :

ΚΟΥΙΖ ΣΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΙΛΙΑΔΑΣ


ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ,ΠΑΙΔΙΑ!

Ομήρου Ιλιάδα , Βασικοί όροι

ΟΙ ΒΑΣΙΚΟΙ ΟΡΟΙ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ 

Ο θυμός του Αχιλλέα, Jacques-Louis_David

   ΟΜΗΡΟΥ ΙΛΙΑΔΑ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ       ΒΑΣΙΚΟΙ ΟΡΟΙ

1)Αδυνάτου σχήμα: χρησιμοποιείται, όταν ο ποιητής θέλει να δείξει πως κάτι δεν μπορεί να γίνει παρά μόνο αν αλλάξει η φυσική τάξη των πραγμάτων(ο Αχιλλέας στην ραψωδία Α δηλώνει ότι θα ξαναγυρίσει στη μάχη αν το σκήπτρο του βγάλει φύλλα ,κάτι αδύνατο σύμφωνα με τους φυσικούς νόμους)

2)Αναδρομή (ανάληψη=αναδρομική αφήγηση που «εγκιβωτίζεται» στον λόγο των προσώπων): είναι η αφήγηση γεγονότων που συνέβησαν πριν από το σημείο της ιστορίας στο οποίο βρίσκεται ο αφηγητής. π.χ. Ο Νέστορας (ραψωδία Α 260-275) αναφέρεται στην Κενταυρομαχία, Ραψωδία Α(153-160) ο Αχιλλέας αναφέρεται στην αιτία του  τρωικού πολέμου στον λόγο του (σύγκρουση) προς τον Αγαμέμνονα.

3)Αναχρονισμός: είναι η αναφορά στοιχείων (υλικών, εργαλείων, όπλων, συνηθειών..) της εποχής του ποιητή ως στοιχεία της εποχής στην οποία αναφέρεται το έπος. Ο ποιητής περιγράφει μια εποχή παλαιότερη της δικής του .Ζωντανεύει την μυκηναϊκή εποχή του 12ου αιώνα π.Χ. ,ενώ εκείνος ζει τον 8ο αι. π.Χ. και εισάγει στο έπος χαρακτηριστικά της δικής του εποχής.    π.χ. η καύση των νεκρών, ενώ στη μυκηναϊκή εποχή επικρατούσε η  συνήθεια της ταφής των νεκρών.