Πέμπτη 15 Μαΐου 2025

Οδύσσεια ραψωδία π 185-336,Aναγνώριση του Oδυσσέα από τον Tηλέμαχο

Οδύσσεια ραψωδία π 185-336,Aναγνώριση του Oδυσσέα από τον Τηλέμαχο.   Kατάστρωση σχεδίου αντιμετώπισης των μνηστήρων,κουίζ, Α΄ Γυμνασίου
 H αναγνώριση του Οδυσσέα από τον Τηλέμαχο ,Λουσιέν Ντουσέ

Φύλλο  Εργασίας Δομημένης Μορφής στην Οδύσσεια του Ομήρου
Ραψωδία π στίχοι 185-336

Υπομνήσεις:

1)Αναγνώριση (αναγνωρισμός) =Η αποκάλυψη της αληθινής ταυτότητας ενός ατόμου ενώπιον ενός άλλου, γνωστού του από το παρελθόν. Η αναγνώριση ακολουθεί μια τυπική διαδικασία με τα εξής στάδια: α) προϋποτίθεται πολύχρονη απουσία εκείνου που αναγνωρίζει από αυτόν που αναγνωρίζεται (του αναγνωριστή από  τον αναγνωριζόμενο) β) απομονώνονται ο αναγνωριστής και ο αναγνωριζόμενος γ) καλύπτεται ο αναγνωριζόμενος δ) αποκαλύπτεται και υποβάλλεται σε δοκιμασία  ε) ακολουθεί  αναγνώριση και  έκφραση  συναισθημάτων.

2) Επιφάνεια θεού: είναι η εμφάνιση ενός θεού στους ανθρώπους ,όχι με ανθρώπινη μορφή, αλλά με υπερφυσικό τρόπο.

3)το μέγαρον=η μεγάλη αίθουσα των ανακτόρων, που ήταν χώρος ,κυρίως ,των ανδρών για τα συμπόσιά τους..

4)Αυτοδικία: όταν τα θύματα ή οι συγγενείς των θυμάτων αναλαμβάνουν να τιμωρήσουν τον θύτη. Αυτή η μορφή απονομής δικαιοσύνης ίσχυε σε εποχές όπως η ομηρική, όπου δεν υπήρχε γραπτό δίκαιο. Ο Οδυσσέας και ο Τηλέμαχος αναλαμβάνουν οι ίδιοι να τιμωρήσουν τους μνηστήρες για την αλαζονική  συμπεριφορά τους.

Δευτέρα 12 Μαΐου 2025

ΑΝΑΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ, ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ-ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗΣ ΦΩΝΗΣ,ΒΙΝΤΕΟ,ΑΣΚΗΣΕΙΣ, ΕΝΟΤΗΤΑ 9,ΑΡΧΑΙΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΑΝΑΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ,ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΥ -ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΥ, ΒΙΝΤΕΟ,   ΑΣΚΗΣΕΙΣ.   ΕΝΟΤΗΤΑ 9,ΑΡΧΑΙΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ:

ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ-ΑΝΑΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ,ΑΡΧΑΙΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ
Αναδιπλασιασμός

α) Ομαλός αναδιπλασιασμός στα απλά ρήματα

Οι συντελικοί χρόνοι (παρακείμενος, υπερσυντέλικος και συντελεσμένος μέλλοντας) έχουν στην αρχή του θέματος αναδιπλασιασμό σε όλες τις εγκλίσεις και στο απαρέμφατο και τη μετοχή.
Ο αναδιπλασιασμός είναι τριών ειδών:
ΑΝΑΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ,ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ-ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ,ΑΡΧΑΙΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Κυριακή 4 Μαΐου 2025

Ειρήνη-Πόλεμος,Αιτιολογικές -Τελικές προτάσεις,Ενότητα 5η . Γλώσσα Γ΄Γυμνασίου

ΕΙΡΗΝΗ - ΠΟΛΕΜΟΣ, ΕΝΟΤΗΤΑ 5η ,ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ,ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΕΣ -ΤΕΛΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ, ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 


ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ,ΝΤΑΛΙ






                            

ΔΟΜΗΜΕΝΗΣ ΜΟΡΦΗΣ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 
                                        ΕΝΟΤΗΤΑ 5η : ΕΙΡΗΝΗ-ΠΟΛΕΜΟΣ


ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ ,ΠΙΚΑΣΟ


              

Α.ΥΠΟΜΝΗΣΕΙΣ:
1)Μελετήστε  τα κείμενα της ενότητας 5 του σχολικού βιβλίου στις  σελ.87-99  ή στο:
  
2)Από το βιβλίο της Γραμματικής της Νέας Ελληνικής Γλώσσας  διαβάστε στις σελίδες 148-149 για τις δευτερεύουσες αιτιολογικές και τελικές προτάσεις και στο   https://filologikaek.blogspot.com/2019/03/5_11.html  .
Ακόμα διαβάστε για τις ομόηχες και τις παρώνυμες λέξεις ,σελ.163 .Στο τέλος του φύλλου εργασίας  θα βρείτε  σκέψεις για την ειρήνη και τον πόλεμο.

Παρασκευή 2 Μαΐου 2025

"ΟΣΟ ΜΠΟΡΕΙΣ",Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗΣ,ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗΣ: "ΟΣΟ ΜΠΟΡΕΙΣ", ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ,  ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Γ' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ               

                                 

"ΟΣΟ ΜΠΟΡΕΙΣ"
΄Ενας άνθρωπος (ο ποιητής) μιλάει για τη στάση που πρέπει να έχουμε απέναντι στη ζωή. Προσπαθεί να βάλει όρια στη σχέση του ατόμου με την κοινωνία δείχνοντας τις επιλογές που οφείλει να κάνει αυτό ,ώστε να μην «εξευτελίσει» τη ζωή του (αλλοτρίωση) ,δηλαδή να διαφυλάξει τη φυσιογνωμία του από την απειλή της μαζοποίησης.
Για να ολοκληρωθεί το άτομο ψυχικά και πνευματικά, πρέπει να βάζει στόχους ,να καλλιεργηθεί πνευματικά και να γνωρίσει τον εαυτό του. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί να αντιδρά στη μαζική ψυχολογία και να προφυλάσσει τη ζωή του από ανούσιες συναναστροφές που δίνουν προσωρινή ευχαρίστηση αλλά, τελικά, τον οδηγούν στην ανία (πλήξη) και την αλλοτρίωση(απώλεια της προσωπικότητάς του).

Πέμπτη 27 Μαρτίου 2025

Οδύσσεια ,ραψωδία ι στίχοι 240-512, "Ο Οδυσσέας στη σπηλιά του Πολύφημου"

Οδύσσεια ,ραψωδία ι στίχοι 240-512 (Κυκλώπεια): "Ο Οδυσσέας στη σπηλιά του Πολύφημου", Φύλλο εργασίας, σταυρόλεξο, σύγκριση αποδόσεων


          ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ –ΡΑΨΩΔΙΑ ι 240-512:

                   «Ο Οδυσσέας στη σπηλιά του Πολύφημου» 

ΥΠΟΜΝΗΣΕΙΣ:

1)Απόλογοι είναι οι διηγήσεις του Οδυσσέα στις ραψωδίες ι στίχος 41 -κ-λ-μ και ειδικότερα ονομάζονται «Αλκίνου Απόλογοι» ή «Μεγάλοι Απόλογοι»,για να διακρίνονται από τον «Αρήτης Απόλογον» και από τον «Μικρόν Απόλογον» προς την Πηνελόπη στη ραψωδία ψ.(Διαβάστε τη σελίδα 114 του σχολικού βιβλίου)