ΦΙΛΟΛΟΓΟ-ΠΟΡΕΙΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ - ΕΥΗ ΚΑΡΟΥΝΙΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ
- ΑΡΧΑΙΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
- ΑΡΧΑΙΑ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
- ΑΡΧΑΙΑ Γ ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
- ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
- ΓΙΟΡΤΕΣ
- ΓΛΩΣΣΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
- ΓΛΩΣΣΑ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
- ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
- ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ
- ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ
- ΔΙΑΚΟΠΕΣ
- Η ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
- ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
- ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
- ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
- ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΘΕΩΡΙΑ
- ΟΜΗΡΟΥ ΙΛΙΑΔΑ
- ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ
- ΣΚΕΨΕΙΣ
- ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
- ΤΡΑΓΩΔΙΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Πέμπτη 22 Μαΐου 2025
Πέμπτη 15 Μαΐου 2025
Οδύσσεια ραψωδία π 185-336,Aναγνώριση του Oδυσσέα από τον Tηλέμαχο
Οδύσσεια ραψωδία π 185-336,Aναγνώριση του Oδυσσέα από τον Τηλέμαχο. Kατάστρωση σχεδίου αντιμετώπισης των μνηστήρων,κουίζ, Α΄ Γυμνασίου
H αναγνώριση του Οδυσσέα από τον Τηλέμαχο ,Λουσιέν Ντουσέ

Φύλλο Εργασίας Δομημένης Μορφής στην Οδύσσεια του Ομήρου
Ραψωδία π στίχοι 185-336
Υπομνήσεις:
1)Αναγνώριση (αναγνωρισμός) =Η αποκάλυψη της αληθινής ταυτότητας ενός ατόμου ενώπιον ενός άλλου, γνωστού του από το παρελθόν. Η αναγνώριση ακολουθεί μια τυπική διαδικασία με τα εξής στάδια: α) προϋποτίθεται πολύχρονη απουσία εκείνου που αναγνωρίζει από αυτόν που αναγνωρίζεται (του αναγνωριστή από τον αναγνωριζόμενο) β) απομονώνονται ο αναγνωριστής και ο αναγνωριζόμενος γ) καλύπτεται ο αναγνωριζόμενος δ) αποκαλύπτεται και υποβάλλεται σε δοκιμασία ε) ακολουθεί αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων.
2) Επιφάνεια
θεού: είναι η εμφάνιση
ενός θεού στους ανθρώπους ,όχι με ανθρώπινη μορφή, αλλά με υπερφυσικό τρόπο.
3)το μέγαρον=η μεγάλη αίθουσα των ανακτόρων, που
ήταν χώρος ,κυρίως ,των ανδρών για τα συμπόσιά τους..
4)Αυτοδικία: όταν τα θύματα ή οι συγγενείς των θυμάτων αναλαμβάνουν να τιμωρήσουν τον θύτη. Αυτή η μορφή απονομής δικαιοσύνης ίσχυε σε εποχές όπως η ομηρική, όπου δεν υπήρχε γραπτό δίκαιο. Ο Οδυσσέας και ο Τηλέμαχος αναλαμβάνουν οι ίδιοι να τιμωρήσουν τους μνηστήρες για την αλαζονική συμπεριφορά τους.
Τετάρτη 14 Μαΐου 2025
"Στην εποχή του τσιμέντου και της πολυκατοικίας", Μ. Ιορδανίδου, Λογοτεχνία Β΄ Γυμνασίου
"Στην εποχή του τσιμέντου και της πολυκατοικίας" , Μ. Ιορδανίδου, Σχεδιάγραμμα, Λογοτεχνία Β΄ Γυμνασίου
Δευτέρα 12 Μαΐου 2025
ΑΝΑΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ, ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ-ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗΣ ΦΩΝΗΣ,ΒΙΝΤΕΟ,ΑΣΚΗΣΕΙΣ, ΕΝΟΤΗΤΑ 9,ΑΡΧΑΙΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΑΝΑΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ,ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΥ -ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΥ, ΒΙΝΤΕΟ, ΑΣΚΗΣΕΙΣ. ΕΝΟΤΗΤΑ 9,ΑΡΧΑΙΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ:
ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ
Αναδιπλασιασμός
α) Ομαλός αναδιπλασιασμός στα απλά ρήματα
Κυριακή 4 Μαΐου 2025
Ειρήνη-Πόλεμος,Αιτιολογικές -Τελικές προτάσεις,Ενότητα 5η . Γλώσσα Γ΄Γυμνασίου
ΕΙΡΗΝΗ - ΠΟΛΕΜΟΣ, ΕΝΟΤΗΤΑ 5η ,ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ,ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΕΣ -ΤΕΛΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ, ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
![]() |
ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ,ΝΤΑΛΙ |
ΔΟΜΗΜΕΝΗΣ ΜΟΡΦΗΣ ΦΥΛΛΟ
ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗ
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΕΝΟΤΗΤΑ 5η
: ΕΙΡΗΝΗ-ΠΟΛΕΜΟΣ
ΕΝΟΤΗΤΑ 5η : ΕΙΡΗΝΗ-ΠΟΛΕΜΟΣ
![]() |
ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ ,ΠΙΚΑΣΟ |
Παρασκευή 2 Μαΐου 2025
"ΟΣΟ ΜΠΟΡΕΙΣ",Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗΣ,ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗΣ: "ΟΣΟ ΜΠΟΡΕΙΣ", ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Γ' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Για να ολοκληρωθεί το άτομο ψυχικά και πνευματικά, πρέπει να βάζει στόχους ,να καλλιεργηθεί πνευματικά και να γνωρίσει τον εαυτό του. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί να αντιδρά στη μαζική ψυχολογία και να προφυλάσσει τη ζωή του από ανούσιες συναναστροφές που δίνουν προσωρινή ευχαρίστηση αλλά, τελικά, τον οδηγούν στην ανία (πλήξη) και την αλλοτρίωση(απώλεια της προσωπικότητάς του).
Πέμπτη 27 Μαρτίου 2025
Οδύσσεια ,ραψωδία ι στίχοι 240-512, "Ο Οδυσσέας στη σπηλιά του Πολύφημου"
Οδύσσεια ,ραψωδία ι στίχοι 240-512 (Κυκλώπεια): "Ο Οδυσσέας στη σπηλιά του Πολύφημου", Φύλλο εργασίας, σταυρόλεξο, σύγκριση αποδόσεων
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ
ΟΔΥΣΣΕΙΑ –ΡΑΨΩΔΙΑ ι 240-512:
«Ο Οδυσσέας στη σπηλιά του Πολύφημου»
ΥΠΟΜΝΗΣΕΙΣ:
1)Απόλογοι είναι οι διηγήσεις του Οδυσσέα στις ραψωδίες ι στίχος 41 -κ-λ-μ και ειδικότερα ονομάζονται «Αλκίνου Απόλογοι» ή «Μεγάλοι Απόλογοι»,για να διακρίνονται από τον «Αρήτης Απόλογον» και από τον «Μικρόν Απόλογον» προς την Πηνελόπη στη ραψωδία ψ.(Διαβάστε τη σελίδα 114 του σχολικού βιβλίου)