Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2025

Διατροφή, Υγεία, Αθλητισμός, Γλώσσα Α' Γυμνασίου, Ενότητες 4 και 8

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ,ΥΓΕΙΑ ,ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ,ΓΛΩΣΣΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ,ΕΝΟΤΗΤΕΣ 4 και  8 ,  ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΔΙΑΤΡΟΦΗ-ΥΓΕΙΑ -ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ,ΓΛΩΣΣΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ,ΕΝΟΤ.4 και 8

 ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ  Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

                      ΑΣΚΗΣΗ - ΔΙΑΤΡΟΦΗ- ΥΓΕΙΑ (ΕΝΟΤΗΤΕΣ 4 και 8)                       

Α.ΥΠΟΜΝΗΣΕΙΣ:

1)Παρατηρήστε τις παρακάτω εικόνες. Τι παρουσιάζει η καθεμιά; Ποιο είναι το μήνυμά της; Να δώσετε τίτλο στην κάθε εικόνα χωριστά.

2)Διαβάστε το κείμενο που ακολουθεί:

Μεσογειακή διατροφή: Πιο ευεργετική για την καρδιά ακόμα και από τη γυμναστική

 Οι άνθρωποι που ακολουθούν πιστά την μεσογειακή διατροφή, έχουν κατά μέσο όρο 47% μικρότερη πιθανότητα να εμφανίσουν καρδιοπάθεια μέσα στην επόμενη δεκαετία, σε σχέση με τους συνομηλίκους τους που δεν ακολουθούν τις ίδιες διατροφικές συνήθειες.
    Αυτό συμπεραίνει μια νέα ελληνική επιστημονική έρευνα, που παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο του Αμερικανικού Κολλεγίου Καρδιολογίας στο Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνια. Μάλιστα, οι ερευνητές συμπέραναν ότι η Μεσογειακή διατροφή λειτουργεί πιο προστατευτικά για την καρδιά από ό,τι η σωματική άσκηση.
    Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου Αθηνών Δημοσθένη Παναγιωτάκο και την Εκάβη Γεωργουσοπούλου, ανέλυσαν δειγματοληπτικά στοιχεία για πάνω από 2.500 Έλληνες ηλικίας 18 έως 89 ετών. Η έρευνα συσχέτισε, σε βάθος δεκαετίας, τις διατροφικές συνήθειες καθενός ατόμου με την κατάσταση της υγείας του.
    Όσοι ήσαν οι πιο «πιστοί» στην Μεσογειακή διατροφή, είχαν τον μικρότερο κίνδυνο καρδιοπάθειας. Η μελέτη διαπίστωσε ότι ο καρδιαγγειακός κίνδυνος ήταν μικρότερος κατ’ αναλογία με το πόσο συστηματικά ακολουθούσε κάποιος τη συγκεκριμένη δίαιτα.
    Οι ερευνητές επεσήμαναν πως η Μεσογειακή διατροφή ωφελεί τους πάντες: άνδρες και γυναίκες, μικρούς και μεγάλους, υγιείς και ασθενείς. Τα οφέλη για την καρδιά είναι άμεσα, πέρα από τα έμμεσα οφέλη για τον διαβήτη, την υπέρταση και τη χρόνια φλεγμονή. 
    Αν και δεν υπάρχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές για την παραδοσιακή Μεσογειακή διατροφή, αυτή περιλαμβάνει φρέσκα φρούτα, λαχανικά, πλήρη δημητριακά, ξηρούς καρπούς, ελαιόλαδο, ψάρια και κόκκινο κρασί.

     
Ποια επιστημονικά συμπεράσματα παρουσιάζει;

Ιλιάδα ραψωδία Α 494-612, Διορθώνω το λάθος ….γράφω το σωστό,Νέα Προγράμματα σπουδών

 Διορθώνω το λάθος ….γράφω το σωστό, Νέα Προγράμματα σπουδών , ραψωδία Α στίχοι 494-612, Ιλιάδα


1)Διορθώνω το λάθος ….γράφω το σωστό:

Να βάλετε √    στις προτάσεις της στήλης Α που είναι σωστές και να διορθώσετε το λάθος, όπου υπάρχει, γράφοντας στη στήλη Β το σωστό:

Α

Β

Η Θέτιδα έχει ωφελήσει στο παρελθόν τον Δία.

 

 

Η Θέτιδα ζητά από τον Δία συγχώρεση για τον γιο της.

 

 

Ο Δίας ανησυχεί για την αντίδραση της Ήρας.

 

 

Η Ήρα είναι με το μέρος των Τρώων.

 

 

Ο Δίας σηκώνει ψηλά το κεφάλι ,για να δηλώσει ότι θα βοηθήσει τη Θέτιδα.

 

 

Η Θέτιδα έρχεται από τα βάθη της θάλασσας.

 

 

Οι θεοί καθιστοί προϋπάντησαν τον Δία.

 

 

Ο Δίας αποκαλύπτει αμέσως στην Ήρα το τι είπαν με τη Θέτιδα.

 

 

Ο Ήφαιστος συμβουλεύει τον Δία να αλλάξει τακτική.

 

 

Ο Ήφαιστος καλεί τον οινοχόο να κεράσει τους θεούς νέκταρ.

 

 

 

Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025

ΙΛΙΑΔΑ Α 494-612, "ΣΚΗΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΛΥΜΠΟ" ,ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΟΜΗΡΟΥ ΙΛΙΑΔΑ,  Α 494-612, "ΣΚΗΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΛΥΜΠΟ",ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΤΟ ΑΓΑΛΜΑ ΤΟΥ ΔΙΑ ΣΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑ

                    ΔΟΜΗΜΕΝΗΣ ΜΟΡΦΗΣ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ,Α 494-612

 Α.ΥΠΟΜΝΗΣΕΙΣ:
1)Διαβάστε τους στίχους Α494-612 στις σελίδες 40-44 του σχολικού βιβλίου ή στο:http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-B108/208/1445,4846/ 

2)Σύνδεση με τα προηγούμενα: Αφού η Χρυσηίδα παραδίδεται στον πατέρα της ,η αποστολή που πήγε στη Χρύσα με επικεφαλής τον Οδυσσέα επιστρέφει στο στρατόπεδο των Αχαιών. Ο Αχιλλέας θυμωμένος  παραμένει μακριά από τον πόλεμο. Είναι λυπημένος και λαχταρά τη φλόγα του πολέμου… Οι θεοί γυρίζουν από τη χώρα των Αιθιόπων.(21η ημέρα της Ιλιάδας).

"ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ",ΑΡΧΑΙΑ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ,ΕΝΟΤΗΤΑ 3, ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

"ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ", ΑΡΧΑΙΑ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ,ΕΝΟΤΗΤΑ 3,ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ,ΒΙΝΤΕΟ



ΔΟΜΗΜΕΝΗΣ ΜΟΡΦΗΣ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
"ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ",ΕΝΟΤΗΤΑ 3

Α.ΥΠΟΜΝΗΣΕΙΣ:
1)Διαβάστε το κείμενο  ΕΔΩ και την απόδοσή του στη νέα ελληνική γλώσσα:
«Στην υπόλοιπη ζωή, λοιπόν, ίσως δεν θα µπορούσε κανείς να αποβάλει αυτού του είδους την εύνοια προς γνωστούς και φίλους. Γιατί πράγµατι, ο ενάρετος άντρας πρέπει να αγαπά τους φίλους και να είναι φιλόπατρις και να µισεί τους ίδιους εχθρούς που µισούν και οι φίλοι του και να αγαπά τους ίδιους φίλους που αγαπούν και οι φίλοι του. Όταν, όµως, επωµίζεται (αναλαμβάνει) κανείς τον χαρακτήρα του ιστορικού, πρέπει να ξεχάσει όλα αυτά τα παρόµοια πράγµατα, και πολλές φορές να επαινεί και να τιµά τους εχθρούς µε τους µεγαλύτερους επαίνους, όταν οι πράξεις το επιβάλλουν, πολλές φορές, όµως, να ελέγχει και να κατηγορεί κατά τρόπο αισχρό τους στενούς συγγενείς, όταν τα σφάλµατα στις πράξεις τους το υπαγορεύουν. Γιατί, όπως ακριβώς, όταν ένας ζωντανός οργανισµός χάσει τα µάτια του, αχρηστεύεται ολόκληρος, έτσι, αν λείψει η αλήθεια από την ιστορία, ό, τι αποµένει από αυτήν καταντά ανώφελη διήγηση».

Η σύνταξη του απαρεμφάτου,βίντεο,Αρχαία Β' Γυμνασίου

Η σύνταξη του απαρεμφάτου, βίντεο, Αρχαία Β' Γυμνασίου 




Παρακολουθήστε το βίντεο για το απαρέμφατο

Διαβάστε τη θεωρία και ασκήσεις


Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2025

"Η μεταμφίεση", Ρέα Γαλανάκη ,Λογοτεχνία Γ΄γυμνασίου








"Η μεταμφίεση", Ρέα Γαλανάκη ,Λογοτεχνία Γ΄ Γυμνασίου, Φύλλο εργασίας


Ελένη Αλταμούρα        Ρέα Γαλανάκη(βιβλιονέτ)

Η Ρέα Γαλανάκη προχωρεί στην πεζογραφία καθώς απομακρύνεται από την ποίηση, στην οποία ωστόσο είχε δώσει δείγματα πειστικής ακριβολογίας (Πλην εύχαρις, 1975), περνώντας ένα μεταβατικό στάδιο με τα πεζά: Πού ζει ο λύκος; (1982). Η απόφασή της να ακουστεί και η δική της φωνή ευοδώθηκε από το υπόβαθρο της προσωπικής της παιδείας και κατέληξε άνετα στον σχεδιασμό ενός τύπου αφήγησης που ανασύρει πρόσωπα του παρελθόντος τα οποία έχουν ξεχαστεί. Τα τρία μυθιστορήματα γραμμένα σε αυτή την κατεύθυνση, για τα οποία η Γαλανάκη αρνείται τον ορισμό «ιστορικό μυθιστόρημα», της επεφύλαξαν ικανοποιητική ανταπόκριση από πλευράς κριτικής και κοινού. Το πρώτο, Ο βίος του Ισμαήλ Φερίκ πασά (1991), στέκεται σε μερικές στιγμές της ζωής ενός ισχυρού ανθρώπου, Έλληνα από την Κρήτη που τον απήγαγαν και τον εξισλάμισαν όταν ήταν παιδί, και που έγινε υπουργός και αρχιστράτηγος του σουλτάνου της Αιγύπτου. Αποτελεί κάτι νέο η αντιμετώπιση του Τούρκου δίχως αισθήματα φθόνου που δεν έλειψαν κατά το παρελθόν από την ελληνική λογοτεχνία. […]Ακολούθησαν άλλα δύο μυθιστορήματα με πρόσωπα που ανασύρονται από το παρελθόν (Θα υπογράφω Λουί, 1993,  Ελένη ή Ο κανένας, 1998)· με το Ο αιώνας των λαβυρίνθων, 2002, οι στόχοι μετατοπίζονται.( Mario Vitti, Ιστορία της νεοελληνικής λογοτεχνίας, Εκδόσεις Οδυσσέας, Αθήνα 2003, 581-582).