Δημιουργική Γραφή: άσκηση με θέμα τη φιλία και την ενότητα των ανθρώπων , Λογοτεχνία Β΄ Γυμνασίου
1) Συμπληρώστε τα κενά του
ποιήματος με λέξεις που θεωρείτε ότι ταιριάζουν:
«Και να αδερφέ μου» –Ποίηση: Γιάννης Ρίτσος
Και να αδερφέ μου
Και να αδερφέ μου
που μάθαμε να ………………………..
ήσυχα, ήσυχα κι απλά.
Καταλαβαινόμαστε τώρα
δε χρειάζονται περισσότερα.
Κι αύριο λέω θα …………….
ακόμα πιο απλοί.
Θα βρούμε αυτά τα λόγια
που παίρνουνε το ίδιο βάρος
σ’ όλες τις……………….,
σ’ όλα τα χείλη,
έτσι να λέμε πια
τα σύκα-σύκα
και τη σκάφη-σκάφη.
Κι έτσι που να
χαμογελάνε οι άλλοι
και να λένε:
“Τέτοια ποιήματα
σου φτιάχνω εκατό την ώρα”.
Αυτό θέλουμε κι ……………..
Γιατί εμείς δεν τραγουδάμε
για να ξεχωρίσουμε, αδελφέ μου,
απ’ τον …………………….
Εμείς τραγουδάμε
για να σμίξουμε τον κόσμο.
(Απόσπασμα από την ποιητική συλλογή «Καπνισμένο τσουκάλι»)
Ακούστε το μελοποιημένο: https://youtu.be/5vOn7IhfhzE?si=w02bMkCsw_r6Xp2B
2)Ποιο είναι το μήνυμα του ποιητή; Να το σχολιάσετε.
3)Ποιες εικόνες σας δημιουργεί το ποίημα; Ζωγραφίστε τις!Διαβάστε για τον ποιητή : https://filologikaek.blogspot.com/2018/10/blog-post_14.html#more
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου