Πέμπτη 19 Οκτωβρίου 2023

"Η Νέα Παιδαγωγική "Ν.Καζαντζάκης, Ασκήσεις Δημιουργικής γραφής,Λογοτεχνία Α΄Γυμνασίου

"Η Νέα Παιδαγωγική "Ν.Καζαντζάκης, Ασκήσεις Δημιουργικής γραφής, Λογοτεχνία Α΄Γυμνασίου

Δραστηριότητες:                                                       

1. Ο συγγραφέας χρησιμοποιεί το πρώτο πρόσωπο στην αφήγηση. Να μετατρέψετε  ένα απόσπασμα του κειμένου σε τριτοπρόσωπη αφήγηση.  Ποια από τις δύο εκδοχές σας φαίνεται καλύτερη;

2.Στο κείμενο συναντάμε(διαβάστε για τους αφηγηματικούς τρόπους):

α) Διάλογο

β) Περιγραφή

γ) Εσωτερικό μονόλογο

δ) Μεταφορικό λόγο

Να σημειώσετε τις σωστές απαντήσεις (μπορεί να είναι περισσότερες από μία) κυκλώνοντας το αντίστοιχο γράμμα και να δικαιολογήσετε τις επιλογές σας δίνοντας από ένα παράδειγμα για κάθε όρο που επιλέξατε.

3. Να αντιστοιχίσετε τα δεδομένα της στήλης Α΄ με αυτά της στήλης Β΄(διαβάστε τα σχήματα λόγου):

Α

Β

1.Ήμουν σαν ένα μικρό καταστολισμένο σφαγάρι.

α  μεταφορά

2.Με την ευκή του Θεού και με την ευκή μου.

β   προσωποποίηση

3. Μα όταν τον αντικρίσαμε για πρώτη φορά ήταν ολομόναχος· η Παιδαγωγική έλειπε, θα 'ταν σπίτι.

γ   παρομοίωση

4. Δε λέω λόγια, θα δείτε έργα.

δ   αντίθεση

5. …έδεσα κόμπο την καρδιά μου

ε  επανάληψη

4. α. Πότε και πού διαδραματίζεται η ιστορία του κειμένου;

 

 

 β. Ποιο είναι το πρόβλημα που απασχολεί τον κεντρικό ήρωα;

 

 γ. Η πρωτοπρόσωπη αφήγηση επηρεάζει και πώς την άποψή μας για τον αφηγητή/ήρωα της ιστορίας;

 

 δ. Ποια εικόνα του κειμένου σας φαίνεται πρωτότυπη και γιατί;

 

ε. Πώς σχολιάζει ο αφηγητής τον δάσκαλο; Επηρεάζουν τα σχόλιά του τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται ο   αναγνώστης τη συμπεριφορά του δασκάλου;

 


ΔΕΙΤΕ  ΤΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ                                         και άλλες δραστηριότητες

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου