"Λεώνη",Μ.Πυλιώτου, φύλλο εργασίας ,Λογοτεχνία Α΄Γυμνασίου
Φύλλο εργασίας στη Λογοτεχνία Α΄Γυμνασίου,«Λεώνη»,Μ. Πυλιώτου
Η συγγραφέας γεννήθηκε το 1935
στο Λευκόνοικο της Μεσαορίας, τώρα κατεχόμενο από τους Τούρκους χωριό της
Κύπρου. Είναι δασκάλα, συγγραφέας και εικονογράφος παιδικών βιβλίων. Έχει
τιμηθεί με πολλά βραβεία. Δύο βιβλία της
μεταφράστηκαν στα ουκρανικά και κυκλοφόρησαν από τις Eκδόσεις Μπεσέλκα του
Κιέβου. Η ποιητική της σύνθεση «Άγια Χώματα» μεταφράστηκε στα ρωσικά και
κυκλοφόρησε σε ανθολογία στη Μόσχα. Ασχολείται με τη μελέτη και παρουσίαση
παιδικών βιβλίων, συνεργάζεται με εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνο και
τηλεόραση. Έργα της: "Χαρούμενοι χαρταετοί", διηγήματα, Λευκωσία
(1976). "Οι Λύκοι και η Κοκκινοσκουφίτσα", νουβέλα, Λευκωσία (1977).
"Καλημέρα, Μαργαρίτα", διηγήματα, Λευκωσία (1978). "Κι έζησαν
εκείνοι καλά...", σύγχρονο παραμύθι, Λευκωσία (1980). "Τα δέντρα που
τρέχουν", μυθιστόρημα, Λευκωσία (1985), εκδ. Καστανιώτης (1987). "Τα
παιδιά του ήλιου", μυθιστόρημα, Εκδόσεις Πατάκη (1993, 8η έκδ. 2001).
"Το κάστρο μας", μυθιστόρημα και πολλά άλλα (πηγή:https://biblionet.gr).
1)Παρακολουθήστε
τα βίντεο. Πώς
σχετίζονται αυτά με το κείμενο του βιβλίου μας; https://youtu.be/cRhbtOjAv0c
,https://youtu.be/B69LTLeojBk
2)Να δώσετε τίτλο στις ενότητες του
αποσπάσματος (σελ 195 )του σχολικού βιβλίου.
1η Έχουν…..
από τότε |
|
2η Σήμερα……. Στην
άλλη πλευρά της πόλης. |
|
3η Φτάνει
επιτέλους ο θείος ….. στους Ολυμπιακούς αγώνες |
|
3)Βρείτε ένα τραγούδι με θέμα σχετικό με το περιεχόμενο του αποσπάσματος. Παρουσιάστε το στην τάξη και σχολιάστε το θέμα του προφορικά.
4)Ποιο είναι το πρόβλημα της έφηβης
Λεώνης; Βρείτε σημεία στο κείμενο που το φανερώνουν. Σχολιάστε τα.
ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΠΟΥ ΦΑΝΕΡΩΝΟΥΝ ΤΟ
ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΚΟΡΙΤΣΙΟΥ |
|
|
|
|
|
|
προσωπογραφία του Φαγιούμ |
5)Ποιες ενέργειες ,σκέψεις και πρόσωπα δίνουν χαρά στη Λεώνη; Βρείτε τα σχετικά χωρία του κειμένου .
ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ |
ΣΚΕΨΕΙΣ |
ΠΡΟΣΩΠΑ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6)Μιλήστε για τον χαρακτήρα της Λεώνης και για το πόσο τη βοηθά στην αντιμετώπιση του
προβλήματός της.
Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΗΣ ΛΕΩΝΗΣ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ |
|
|
|
|
|
|
7)Να αναφέρετε παραδείγματα ατόμων με αναπηρία που έχουν την ψυχική δύναμη της Λεώνης (από το ευρύτερο ή το συγγενικό σας περιβάλλον).
8)α)Ποιους αφηγηματικούς τρόπους χρησιμοποιεί η συγγραφέας; β)Να βρείτε τρία σχήματα λόγου και να μιλήσετε για τον λειτουργικό τους ρόλο στο κείμενο.
Αναδρομική
αφήγηση έχουμε όταν η
Λεώνη θυμάται το κοριτσάκι στο νοσοκομείο . Πρόληψη, όταν η Λεώνη κάνει
σχέδια για το μέλλον.
9)α)Ποια τα συναισθήματά σας από την ανάγνωση του κειμένου; β) Δώστε μια δική σας συνέχεια…(σε 10 σειρές περίπου)
10)διαφήμιση :γράψτε ομόρριζα των λέξεων του κειμένου διακίνηση
↓ ↓
φήμη
11)Είσαι η Λεώνη: μίλα σε έναν/μια φίλο/η σου για τα σχέδια σου για το μέλλον. Τι περιμένεις, τι ελπίζεις; (με βάση το κείμενο) σε 10-15 σειρές. Δραματοποίηση
12)Ζωγράφισε
μια εικόνα από το κείμενο ή γράψε ένα ποίημα ή ένα σύντομο
κείμενο εμπνευσμένο από το θέμα του αποσπάσματος.
13)Ποια η σχέση της λογοτεχνίας με την κοινωνία ,όπως φαίνεται από το απόσπασμα που διαβάσαμε;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου