Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2021

Σχολείο-εκπαίδευση,Έκθεση-Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου

"Σχολείο-εκπαίδευση",Έκθεση-Γλώσσα  Β΄ Γυμνασίου,ενότητα 4η

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ,ΕΚΘΕΣΗ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ


                   






              ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ,ΓΛΩΣΣΑ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ,ΕΝΟΤΗΤΑ 4η

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ

Παιδεία= η πνευματική  και ψυχική καλλιέργεια του ατόμου που είναι απαραίτητη για τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης προσωπικότητας. Δεν την αποκτά  ο άνθρωπος μόνο μέσα στο χώρο του σχολείου αλλά διαμορφώνεται με την επίδραση και  της οικογένειας και της κοινωνίας .Σε όλη τη ζωή μας «προστίθενται στοιχεία παιδείας» στην  προσωπικότητά μας.

Εκπαίδευση= η παιδεία που παρέχεται μέσα από τα ειδικά γι ‘ αυτόν τον σκοπό ιδρύματα (σχολεία) με  συγκεκριμένους τρόπους. Η εκπαίδευση έχει ως στόχο της την αγωγή των νέων στο σχολείο με την παροχή γνώσεων και  την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης  σε αυτούς.

Η σημασία –προσφορά της παιδείας -του σχολείου στον άνθρωπο:

 α)Βοηθά τον άνθρωπο με την απόκτηση γνώσεων να καλλιεργήσει τη σκέψη του, να διαμορφώσει την προσωπικότητά του με στόχο τη βελτίωση της ζωής του. Μαθαίνει τον εαυτό του και τον κόσμο ,αποκτά αξίες και εμπειρία , ώστε να είναι ελεύθερος, να σέβεται τον συνάνθρωπο και να αποφεύγει τον φανατισμό.

 β)Μέσα στο σχολείο ο νέος κοινωνικοποιείται, προσαρμόζει τη ζωή του στους κανόνες του συνόλου και έτσι προετοιμάζεται να ενταχθεί στην κοινωνία. Τιμωρείται για τα λάθη ,επαινείται για τα σωστά. Το σχολείο οφείλει να μαθαίνει τους κανόνες στα παιδιά με κυρίαρχες αξίες τη συνεργασία ,την αγάπη, τον σεβασμό ,την ισότητα.

 γ)Τα παιδιά μαθαίνουν «τι είναι η δημοκρατία», αφού καλούνται  να συζητούν ,να παίρνουν αποφάσεις ,να διεκδικούν ό,τι αξίζουν.

 δ)Μέσα από  τα μαθήματα του σχολείου οι νέοι κατανοούν τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους καλύτερα και έτσι προσανατολίζονται επαγγελματικά, όσο είναι δυνατόν.

 ε)Η παιδεία, το σχολείο φέρνει σε επαφή τον νέο με την ιστορία του, τη γλώσσα ,τον πολιτισμό και αυτό βοηθά να διατηρηθούν ζωντανά τα στοιχεία του παρελθόντος που είναι απαραίτητα και για το μέλλον του νέου και της κοινωνίας του.

Γνωρίζει, επίσης, και άλλους πολιτισμούς, έχει εικόνες από όλον τον κόσμο και τους ανθρώπους του, για να συγκρίνει, να ωριμάσει, να αποφασίσει ποια πορεία θα ακολουθήσει στη ζωή του.

 Όλα εξαρτώνται από την παιδεία του ανθρώπου .

Η πρόοδος μιας κοινωνίας είναι στενά δεμένη με την παιδεία και εκπαίδευση των πολιτών της.


                                  Προβλήματα της εκπαίδευσης

α)Σχολικά κτήρια παλιά και κακοσυντηρημένα, συχνά χωρίς τις απαραίτητες αίθουσες διδασκαλίας και χωρίς την υλικοτεχνική υποδομή που βοηθά στην εξέλιξη της εκπαίδευσης που παρέχεται.

 β)Σχολικά βιβλία που σε ορισμένα μαθήματα είναι δυσνόητα και δεν βοηθούν τον μαθητή στην κατανόηση της ύλης.

 γ)Μέθοδοι διδασκαλίας που αφήνονται μόνο στην πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών ,ώστε να είναι σύγχρονες και να αποσκοπούν στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης του μαθητή.

Πολύ συχνό φαινόμενο,επίσης, είναι η απομνημόνευση της ύλης των μαθημάτων και όχι η κατανόησή της.

Τα μέσα που διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί για τη διδασκαλία πολλές φορές προσφέρονται με δική τους πρωτοβουλία χωρίς τη στήριξη της πολιτείας. Άλλες φορές δεν υπάρχουν καθόλου.

 δ)΄Αγχος για τους βαθμούς και όχι για την απόκτηση παιδείας είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό της εκπαίδευσης στη χώρα μας.

 ε)Στροφή προς την παραπαιδεία λόγω της αμφιβολίας για την αξία της παρεχόμενης παιδείας στο σχολείο. Μεγάλη οικονομική επιβάρυνση για τις οικογένειες των μαθητών.

 στ)Σύστημα που στηρίζεται αποκλειστικά στις εξετάσεις και που δημιουργεί πρόσθετο άγχος και ανασφάλεια στους νέους ανθρώπους.

 

Προτάσεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων και τη βελτίωση της εκπαίδευσης

α)Η εκπαίδευση που παρέχεται να είναι προσαρμοσμένη στις ανάγκες της κοινωνίας. Τα σχολικά βιβλία να είναι ενημερωμένα για τις εξελίξεις στις επιστήμες.

 β)Το κράτος να διαθέτει περισσότερα χρήματα για την κάλυψη των αναγκών των σχολείων.

 γ)Η εκπαίδευση να στηρίζεται στη συμμετοχή των μαθητών στη διαδικασία της μάθησης κι έτσι να προσφέρει τα απαραίτητα για την πρόοδό  τους αλλά και να καλλιεργεί την κριτική ικανότητα.

 δ)Τα μέσα που προσφέρει η τεχνολογία είναι απαραίτητο να χρησιμοποιούνται από τους μαθητές μέσω του σχολείου.

 ε)Οι εκπαιδευτικοί να βοηθιούνται στο έργο τους από την Πολιτεία με την παροχή εργαλείων-μέσων που διευκολύνουν  το έργο τους.

 στ)Οι μαθητές να συμμετέχουν σε πολιτιστικές και άλλες δραστηριότητες  που θα τους βοηθήσουν να γίνουν ενεργοί πολίτες και να προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο.

 ζ)Να υπάρχει συνεργασία των εκπαιδευτικών  με τις οικογένειες των μαθητών ,για να λύνονται τα προβλήματα που δημιουργούνται.

 η)Στα σχολεία όλων των βαθμίδων να μην γίνονται διακρίσεις και να αντιμετωπίζονται όλοι ισότιμα.

 θ) Να ενισχυθεί και η τεχνική εκπαίδευση ,ώστε να αντιμετωπιστούν όλες οι ανάγκες της κοινωνίας .

 ι)Ο εκπαιδευτικός ,που αποτελεί τη βάση του συστήματος, πρέπει :

να χαρακτηρίζεται από σεβασμό σε όλους τους συμμετέχοντες στην  εκπαιδευτική διαδικασία, από ευσυνειδησία, ώστε να προσφέρει στους μαθητές τη γνώση και την αγάπη του για την επιστήμη του,

να ενημερώνεται για τις εξελίξεις στην τεχνολογία και στην επιστήμη του,

να έχει υπομονή και να προσφέρει την αγάπη του στους μαθητές  αλλά και όραμα για μια καλύτερη κοινωνία .

να συνεργάζεται με τον μαθητή για την κατανόηση του αντικειμένου της μάθησης και μαζί να ανακαλύπτουν τη γνώση.

 Γράψτε τις σκέψεις σας για το σχολείο ,όπως το θέλετε.(κτήριο, διδακτικό υλικό, μαθήματα, τρόποι διδασκαλίας…), σε δύο παραγράφους, που θα τις αναπτύξετε με παραδείγματα, αιτιολόγηση ή με συνδυασμό μεθόδων.

2 σχόλια: